Opublikowane: 2021-12-31

Tezy o (dys)komforcie w edukacyjnych kulturach cyfryzacji

Theo Hug Logo ORCID

Abstrakt

Digitalizacja funkcjonuje w wielu aktualnych dyskusjach jako migotliwa formuła przewodnia nie tylko dla procesów transformacji technologicznej, społecznej i kulturowej w ogóle, ale także dla aktualnych problemów reprodukcji społecznej i przewrotów w sektorze edukacji w szczególności. Z jednej strony, w kulturach edukacyjnych panuje powszechny niepokój związany z cyfrowością; z drugiej strony, obietnice technologii uczenia się przyszłości również promują tendencje do komfortu dla niektórych grup. Opierając się na szerszej perspektywie, która wykracza poza freudowskie rozumienie dyskomfortu w kulturze, niniejszy artykuł stawia pięć tez do dyskusji, z których wszystkie wyznaczają linie błędu (dys)komfortu w edukacyjnych kulturach cyfrowości.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Hug, T. (2021). Tezy o (dys)komforcie w edukacyjnych kulturach cyfryzacji. International Journal of Research in E-Learning, 7(2), 1–22. https://doi.org/10.31261/IJREL.2021.7.2.02

Cited by / Share

Tom 7 Nr 2 (2021)
Opublikowane: 2022-02-21


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.