Opublikowane: 2022-12-28

Kształcenie nauczycieli na odległość do celów globalnego nauczania – czy e-learning może pomóc przygotować lepszych nauczycieli języków obcych?

Jarosław Krajka Logo ORCID

Abstrakt

Podczas dwuletniego okresu pandemii COVID-19 całość kształcenia uniwersyteckiego, w tym kształcenia nauczycieli języków obcych, prowadzone było wyłącznie online. O ile w wielu przypadkach zmiana trybu pracy na nauczanie zdalne oznaczała spadek efektywności kształcenia z uwagi na brak kontaktu fizycznego i większą ilość czasu potrzebną do przygotowania materiałów na zajęciach, jednocześnie okazało się, że umiejętne zastosowanie narzędzi i metod e-learnigu może znacząco zwiększyć efekty uzyskiwane podczas procesu kształcenia nauczycieli. Celem artykułu jest pokazanie, jak zmaksymalizować skuteczność kształcenia kompetencji zawodowej nauczycieli języków obcych poprzez umiejętne połączenie synchronicznych i asynchronicznych zadań wykonywanych na platformie e-learningowej.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Krajka, J. (2022). Kształcenie nauczycieli na odległość do celów globalnego nauczania – czy e-learning może pomóc przygotować lepszych nauczycieli języków obcych?. International Journal of Research in E-Learning, 8(2), 1–17. https://doi.org/10.31261/IJREL.2022.8.2.02

Cited by / Share

Tom 8 Nr 2 (2022)
Opublikowane: 2023-03-28


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.