Opublikowane: 2023-04-13

Adaptacyjne i inteligentne kursy MOOC: jak przyczyniają się do poprawy skuteczności kursów MOOC

Alexandros Papadimitriou Logo ORCID

Abstrakt

Opracowano kilka tradycyjnych kursów MOOC, wykorzystując określone podejścia do nauczania na odległość. Głównym celem tego artykułu jest przeanalizowanie licznych badań dotyczących zapewniania adaptacyjnych i inteligentnych kursów MOOC w celu rozwiązania problemów, takich jak wskaźnik rezygnacji w celu poprawy ich efektywności w porównaniu z konwencjonalnymi kursami MOOC. Zbadano kwestie, które stanowiły główne zainteresowanie badaczy MOOC w ostatnich latach, w tym wskaźnik rezygnacji, wskaźnik ukończenia studiów, samotność. Dyskutowane pytania badawcze dotyczą: skuteczności adaptacyjnych i inteligentnych kursów MOOC, cech ucznia stosowanych w adaptacji, adaptacyjnych i inteligentnych metod i technik nauczania oraz ulepszeń, jakie wnoszą do tradycyjnych kursów MOOC jako podstawy do projektowania adaptacyjnych i inteligentnych kursów MOOC w najbliższych latach.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Papadimitriou, A. (2023). Adaptacyjne i inteligentne kursy MOOC: jak przyczyniają się do poprawy skuteczności kursów MOOC. International Journal of Research in E-Learning, 9(1), 1–21. https://doi.org/10.31261/IJREL.2023.9.1.01

Cited by / Share

Tom 9 Nr 1 (2023)
Opublikowane: 2023-06-30


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.