Opublikowane: 2024-04-10

Zastosowanie technologii AI w edukacji szkolnej STEA

Todorka Głushkova Logo ORCID , Anna Malinova Logo ORCID

Abstrakt

Sztuczna inteligencja coraz częściej wkracza w różne sfery naszego życia, także w sferę edukacji. Technologie te oferują wiele możliwości wykonywania różnych czynności i zadań w całym procesie edukacyjnym. W artykule omówiono wybrane aspekty zastosowania technologii AI w celu poprawy personalizacji, dostępności i interaktywności w edukacji szkolnej, a zwłaszcza w nauce przedmiotów STEAM. Celem artykułu jest zaproponowanie podejść umożliwiających skuteczne włączenie sztucznej inteligencji do pracy nauczycieli i facylitatorów na etapie wstępnego planowania lekcji, przygotowywania spersonalizowanych zadań dla uczniów, procesu testowania i oceniania wiedzy, a także nauki w grupach i pracach projektowych. W artykule przedstawiono doświadczenia związane z prowadzeniem obowiązkowego kursu informatyki oraz pracą w kole zainteresowań związanych ze sztuczną inteligencją i robotyką z uczniami szóstej klasy szkoły średniej, podkreślając potencjał niektórych chatbotów do wspierania i wzbogacania procesu programowania.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Głushkova, T., & Malinova, A. (2024). Zastosowanie technologii AI w edukacji szkolnej STEA. International Journal of Research in E-Learning, 10(1), 1–20. https://doi.org/10.31261/IJREL.2024.10.1.01

Cited by / Share

Tom 10 Nr 1 (2024)
Opublikowane: 2024-06-28


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.