Opublikowane: 2016-02-01

Model spójności nauczania

Pavel Kapoun

Abstrakt

Niniejsza praca zajmuje się trzema głównymi kwestiami: rozumieniem programu nauczania w kontekście, umiejętnością kontekstualizacji i zatrzymywaniem wiedzy w pamięci długoterminowej. W pierwszej kolejności, niniejsza praca sugeruje zasady oparte na modelu spójności nauczania, który ma na celu osiągnięcie spójności wiedzy w zakresie pojedynczych faktów poprzez sieć powiązań semantycznych. Następnie opisana jest teoretyczna podstawa modelu, włącznie ze strategiami nauczania przestrzennego, nauczaniem opartym na współpracy i wycieczkach w rzeczywistym środowisku, wspieranych urządzeniami mobilnymi. Metodologia nauczania została zaprojektowania zgodnie z zasadami modelu spójności. Opracowany został wirtualny przewodnik po wystawach edukacyjnych. Funkcjonowanie wirtualnego przewodnika zostało przetestowane z uczniami szkoły podstawowej podczas eksperymentalnego wykładu w zoo w Ostrawie. Ocenę modelu spójności i wirtualnego przewodnika przeprowadzono przy użyciu trzech metod: obserwacji zachowania i nauki uczniów podczas eksperymentalnego wykładu, eksperymentu pedagogicznego i oceny kwestionariuszy. Wyniki oceny wykazały, że model spójności nauczania posiada pozytywny wpływ na rozumienie w kontekście umiejętność kontekstualizacji i zatrzymywania programu nauczania w pamięci długoterminowej.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kapoun, P. (2016). Model spójności nauczania. International Journal of Research in E-Learning, 2(2), 81–91. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/article/view/8385

IJREL 2(2) 2016

Tom 2 Nr 2 (2016)
Opublikowane: 2016-06-13


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.