Opublikowane: 2020-12-29

Rola technologii informacyjnej w edukacji ekologicznej w kontekście współpracy szkół średnich z Polski, Austrii i Czech

Natalia Ruman Logo ORCID , Martha Finger Logo ORCID , Stephan Sampt Logo ORCID , Zdenek Mruzek Logo ORCID

Abstrakt

Współczesne problemy ekologiczne świata mogą być badane nie tylko jako sondaż wiedzy, opinii i postaw, ale także jako projekt mający na celu stymulowanie społeczeństwa od najmłodszych lat do odpowiedzialności za środowisko, zwiększenie indywidualnej świadomości ekologicznej. Artykuł stanowi podsumowanie prac przeprowadzonych w ramach projektu trzech współpracujących szkół reprezentujących Polskę, Austrię i Czechy. Celem projektu było rozważenie znaczenia ekologii na poziomie szkół średnich w wybranych krajach, uczestniczących w tym projekcie oraz wykorzystanie technologii do realizacji tego projektu. Międzynarodowi koordynatorzy projektów przeprowadzali wywiady. Pytania dotyczyły: zastosowania technologii w międzynarodowym projekcie szkolnym, podsumowania efektów współpracy polskiej szkoły ze szkołami zagranicznymi i nowych wyzwań w cyfrowej szkole. Przeprowadzono również badania jakościowe. Projekt został również przeanalizowany pod kątem uwzględnionych działań i zaprezentowano efekty. Główną kwestią poruszoną w projekcie jest ochrona środowiska i ekologia. Zwrócono uwagę na problemy Ziemi, jako wspólnego domu wszystkich ludzi. Podkreślono także dialog o współpracy w dziedzinie ekologii. Prawdziwa ochrona środowiska, jak pokazują opisane w artykule działania uczniów z trzech krajów, to nowy styl edukacji, nowe podejście do ekologii, co jest wezwaniem do właściwej relacji człowieka z otaczającym go światem.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Ruman, N., Finger, M., Sampt, S., & Mruzek, Z. (2020). Rola technologii informacyjnej w edukacji ekologicznej w kontekście współpracy szkół średnich z Polski, Austrii i Czech. International Journal of Research in E-Learning, 6(2), 1–17. https://doi.org/10.31261/IJREL.2020.6.2.09

Cited by / Share

Tom 6 Nr 2 (2020)
Opublikowane: 2021-03-31


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.