Eugenia Smyrnova-Trybulska, University of Silesia in Katowice Faculty of Arts and Sciences of Education
Vice Editor in Chief
Anna Studenska – University of Silesia in Katowice, Poland
Special Editor
Eric Starnes – University of Silesia in Katowice, Poland
Scientific Programme Committee
Xabier Basogain – University of the Basque Country, Spain
Sixto Cubo Delgando –University of Extremadura, Spain
Zenon Gajdzica - University of Silesia in Katowice, Poland
Bogdan Galwas - Warsaw Technical University, Poland
Tomayess Issa - Curtin University in Perth (CU), Australia
Jana Kapounová – University of Ostrava, Czech Republic
Piet Kommers - University of Twente, The Netherlands
Stefan M. Kwiatkowski - Rector of the Maria Grzegorzewska Academy of Special Education, Poland
Josef Malach – University of Ostrava, Czech Republic
Nataliia Morze - Borys Grinchenko Kyiv University, Ukraine
Tatiana Noskova - Herzen State Pedagogical University of Russia, St.Petersburg
Norbert Pachler – London University, United Kingdom
Tatiana Pavlova - Herzen State Pedagogical University of Russia, St.Petersburg
Paulo Pinto – The Lisbon Lusiada Uiversity, Portugal
Maria Potes Barbas - Polytechnic Institute of Santarém, the Open University in Lisbon, Portugal
António dos Reis – The Graal Institute, Portugal
George Siemens – Athabasca University, Canada
Maciej M.Sysło - University of Wrocław; UMK Toruń, Poland
Milan Turčáni - Constantine the Philosopher University in Nitra, Slovakia
Pedro Veiga – Lisbon University, Portugal
Halina Widła – University of Silesia in Katowice, Poland
Kazimierz Wenta – Koszalin Technical University, Poland
Miroslav Zhaldak - Dragomanov National Pedagogical University in Kyiv, Ukraine
W skład Rady redakcyjnej wchodzą:
. Laura Alonso Díaz – Uniwersytet w Extremadura, Hiszpania;
. Martin Drlik – Uniwersytet im. Konstantyna Filozofa w Nitrze, Słowacja;
. Prudencia Gutiérrez Esteban – Uniwersytet w Extremadura, Hiszpania;
. Theodora Issa – Uniwersytet Curtin w Perth (CU), Australia;
. Piet Kommers - University of Twente, The Netherlands;
. Lilla Korenova - Comenius University in Bratislava, Slovakia;
. Kateřina Kostolányová – Uniwersytet Ostrawski, Republika Czeska
. Zsolt Lavicza - Johannes Kepler University, Linz School of Education, Linz, Austria
. Rusudan Makhachashvili – Uniwersytet im. Borysa Grinczenki w Kijowie, Ukraina;
. Elspeth McKay – Uniwersytet RMIT, Australia;
. Ewa Ogrodzka-Mazur – Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska;
. Tatiana Pavlova – Rosyjski Państwowy Uniwersytet Pedagogiczny im. Herzena, St. Petersburg, Federacja Rosyjska;
. Maria Potes Barbas – Instytut Politechniczny w Santarém, Uniwersytet Otwarty w Lisbonie, Portugalia;
. Małgorzata Przybyła-Kasperek - University of Silesia in Katowice, Poland
. Marek Rembierz – Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska;
. David Richardson – Uniwersytet im. Lineusza, Szwecja;
. Maryna Romanyukha – Narodowy Uniwersytet Techniczny Kraju Dnieprodzierżyńskiego, Ukraina;
. Magdalena Roszak – Uniwersytet Medyczny w Poznaniu, Polska;
. Iryna Sekret – Uniwersytet Abant Izzet Baysal w Bolu, Turcja;
. Eugenia Smyrnova-Trybulska – University of Silesia in Katowice, Poland
. Anna Szafrańska – Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska;
. Urszula Szuścik – Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska;
. Jolanta Szulc – Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska;
. Maciej Tanaś – Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Polska;
. Małgorzata Bortliczek – Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska;
. Anna Ślósarz – Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Poland;
. Olga Yakovleva – Rosyjski Państwowy Uniwersytet Pedagogiczny im. Herzena, St. Petersburg, Federacja Rosyjska
Tom 10 Nr 1 (2024)
Opublikowane: 2024-11-05