Opublikowane: 2022-12-29

Edukacja zdalna w szkole podstawowej – opinie i refleksje rodziców

Marzena Wysocka-Narewska Logo ORCID

Abstrakt

Niniejszy artykuł prezentuje wyniki badań kwestionariuszowych przeprowadzonych wśród rodziców uczniów pierwszych klas szkół podstawowych. W badaniach wzięło udział łącznie 60 osób z trzech szkół podstawowych zlokalizowanych na Górnym Śląsku (w tym dwóch szkół publicznychi jednej niepublicznej). Głównym celem zaprojektowanych ankiet było zebranie informacji dotyczących szeroko pojętej organizacji lekcji zdalnych podczas pierwszego lockdownu w czasie epidemii COVID-19. Ocenie rodziców podlegały m.in. planowanie zajęć, zarządzanie klasą, realizacja materiału z uwzględnieniem wszystkich składowych edukacji wczesnoszkolnej, zachowanie uczniów oraz sposoby radzenia sobie z sytuacjami problematycznymi pojawiającymi się podczas nauki na odległość. W części finalnej ankietowani zostali poproszeni o wytypowanie korzyści, które niesie za sobą praca z pierwszoklasistami w systemie zdalnym oraz mankamentów nauki zdalnej. Autorka, w odpowiedzi na refleksje badanych, proponuje kilka wskazówek, które mogą pomóc w rozwiązaniu najbardziej problematycznych kwestii w obu typach szkół.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Wysocka-Narewska, M. (2022). Edukacja zdalna w szkole podstawowej – opinie i refleksje rodziców. International Journal of Research in E-Learning, 8(2), 1–20. https://doi.org/10.31261/IJREL.2022.8.2.06

Cited by / Share

Tom 8 Nr 2 (2022)
Opublikowane: 2023-03-28


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.