Опубликовано: 2016-02-01

Badania visual literacy w transliteracy jako główne zdolności do rozumienia i komunikowania się w XXI wieku

Małgorzata Wieczorek-Tomaszewska

Аннотация

W opracowaniu autorka opisuje kulturowy i technologiczny kontekst alfabetyzmu wizualnego, wynikający ze specyfiki ewolucyjnie rozwijającej się kultury obrazu i kształtowania się społeczeń-stwa informacyjnego w kontekście koncepcji transliteracy. Przedstawia wyniki badań pilotażowych polskiej młodzieży akademickiej w zakresie określonych umiejętności wizualnych. Materiałem porównawczym dla przygotowanych w projekcie „The legitimacy of visual literacy in the proces of education” zadań badawczych jest opracowany w środowiskach akademickich i naukowych USA (The Association of College and Research Libraries, ACRL) zestaw visual literacy (Visual Literacy Competency Standards for Higher Education, 2011).

Скачать файлы

Правила цитирования

Wieczorek-Tomaszewska, M. (2016). Badania visual literacy w transliteracy jako główne zdolności do rozumienia i komunikowania się w XXI wieku. International Journal of Research in E-Learning, 2(2), 31–50. извлечено от https://journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/article/view/8382

IJREL 2(2) 2016

Том 2 № 2 (2016)
Опубликовано: 2016-06-13


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Издатель
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Этот сайт использует файлы cookie для правильной работы. Чтобы воспользоваться всеми функциями портала, примите файлы cookie.