Opublikowane: 2020-06-29

Blog podróżniczy jako narzędzie dydaktyczne podczas lekcji języka angielskiego jako drugiego (nieojczystego)

Maryna Romaniukha Logo ORCID , Oksana Shelomovska Logo ORCID , Liudmyla Sorokina Logo ORCID

Abstrakt

Obecny etap rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych stwarza możliwość doskonalenia narzędzi dydaktycznych, umiejętności i badania efektów uczenia się. Artykuł omawia szerokie perspektywy edukacyjne, jakie daje wykorzystanie blogów podróżniczych podczas lekcji języka angielskiego jako drugiego (nieojczystego) (ESL). Autorki dokonują krótkiego przeglądu teoretycznego badań nad blogosferą podróżniczą i przedstawiają klasyfikację blogów podróżniczych według rodzaju komunikacji między nadawcą a odbiorcą. Na tym materiale tekstowym artykuł rozważa tak znaczące cechy blogów podróżniczych, jak: słownictwo tematyczne, strategie prezentacji informacji kulturowych i językowa kreatywność, które mogą być interesujące dla uczniów realizujących poziom B2 lub wyższy. Autorki przedstawiają również kilka propozycji pracy indywidualnej uczniów z opowieściami podróżniczymi podczas lekcji. Proponowane formy pracy obejmują: ćwiczenia lingwistyczne (gry słowne, ironia, tworzenie słów), prezentację innej kultury za pomocą języka angielskiego, pracę projektową (dla zainteresowanych), napisanie własnego tekstu blogowego lub stworzenie broszury papierowej zawierającej relację podróżniczą z danego kraju.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Romaniukha, M., Shelomovska, O., & Sorokina, L. (2020). Blog podróżniczy jako narzędzie dydaktyczne podczas lekcji języka angielskiego jako drugiego (nieojczystego). International Journal of Research in E-Learning, 6(1), 1–15. https://doi.org/10.31261/IJREL.2020.6.1.05

Cited by / Share

Tom 6 Nr 1 (2020)
Opublikowane: 2021-03-16


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.