Barker Philip (2000): Metafory w psychoterapii. Przekł. J. Węgrodzka. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
Google Scholar
Bolasco Sergio, Giuliano Luca, Galli de’Paratesi Nora (2006): Parole in libertà. Un’analisi statistica e linguistica. Manifestolibri, Roma.
Google Scholar
Bralczyk Jerzy (2004): Język na sprzedaż. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
Google Scholar
Cialdini Robert B. (2005): Le armi della persuasione. Come e perché si finisce col dire di sì. Giunti, Firenze–Milano.
Google Scholar
Dobrzyńska Teresa (1994): Mówiąc przenośnie... Studia o metaforze. Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk, Warszawa.
Google Scholar
Fillmore Charles (1968): The case for case. In: Universals in linguistic theory. Eds. E. Bach, R.T. Harms. New York, s. 1–88.
Google Scholar
Fairclough Norman (1995): Media Discourse. Hodder Education, London.
Google Scholar
Kaczmarek Bohdan, red. (2005): Metafory polityki. Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa.
Google Scholar
Kochan Marek (2016): Biznes jako wojna. Retoryka wojny w tytułach prasy ekonomicznej. „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Letteraria Polonica”, T. 1, nr 31, s. 165–173.
Google Scholar
Kozłowska Anna (2012): Techniki perswazyjne oddziałujące na postawy konsumpcyjne. „Strategie Komunikacji Reklamowej z Konsumentem”, nr 4, s. 97–113.
Google Scholar
Krzeszowski Tomasz P. (1999): Aksjologiczne aspekty semantyki językowej. Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń.
Google Scholar
Lakoff George, Johnson Mark (1980): Metaphors We Live By. University of Chicago Press, Chicago.
Google Scholar
Lakoff George, Johnson Mark (1988): Metafory w naszym życiu. Przeł. i wstępem opatrzył T.P. Krzeszowski. Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.
Google Scholar
Miczka Ewa (2002): Kognitywne struktury sytuacyjne i informacyjne w interpretacji dyskursu. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.
Google Scholar
Mikułowski Pomorski Jerzy (2006): Jak narody porozumiewają się ze sobą w komunikacji międzykulturowej i komunikowaniu medialnym. Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”, Kraków.
Google Scholar
Perelman Chaïm (2002): L’empire rhétorique. Rhétorique et argumentation. Vrin, Paris.
Google Scholar
Perelman Chaïm (2004): Imperium retoryki. Retoryka i argumentacja. Przeł. M. Chomicz, red. naukowa R. Kleszcz. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Google Scholar
Sontag Susan (1978): Illness as metaphor. Farrar, Straus and Giroux, New York.
Google Scholar
Szwed Anna (2013): Metafora militarna jako sposób na opisanie świata polityki w tygodniku „Polityka”. W: Współczesne media. Język mediów. Red. I. Hofman, D. Kępa-Figura. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin, s. 309–324.
Google Scholar
Wieczorek Urszula (1999): Wartościowanie, perswazja, język. Księgarnia Akademicka, Kraków.
Google Scholar
Zaltman Gerald, Zaltman Lindsay (2008): Marketing Metaphora: What Deep Metaphors Reveal About the Minds of Consumers. Harvard Business Press, Boston, MA.
Google Scholar
Żmudzka-Brodnicka Monika (2013): Wojna w dziennikarskim przekazie sportowym w ujęciu kognitywnej teorii metafory. „Naukovì zapiski”. Serìa „Psihologìa ì pedagogika”, Vipusk 24 [Ostrog], s. 164–167.
Google Scholar
Netografia
Google Scholar
http://www.ansa.it/saluteebenessere/notizie/rubriche/medicina/2014/07/15/sulcolesterolo-il-sospetto-di-accendere-alcuni-tumori_bcac5dda-4d40-422a-b788-26d59456bbcd.html [dostęp: 19.01.2021].
Google Scholar
https://www.alfemminile.com/shopping/consigli-fitness-s2998473.html [dostęp: 2.02.2021].
Google Scholar
https://d.repubblica.it/beauty/guida/come_mantenere_abbronzatura_preparare_la_pelle_sotto_il_sole-3998451/ [dostęp: 18.05.2019].
Google Scholar
https://brescia.corriere.it/notizie/economia/14_marzo_04/gli-occhiali-merlo-adessovolano-ryanair-671e718e-a3bf-11e3-85bd-aff5c7c5e706.shtml?ssoAt=&ssoAt= [dostęp: 12.02.2020].
Google Scholar
https://www.professione-benessere.com/depressione-non-la-sottovalutare [dostęp: 3.03.2020].
Google Scholar
https://www.donnamoderna.com/salute/vita-sana/sedentarieta-rischi-e-conseguenze [dostęp: 13.05.2019].
Google Scholar
https://www.spaziodonna.com/i-benefici-del-te-verde/ [dostęp: 13.05.2019].
Google Scholar
https://www.saperesalute.it/perche-e-importante-ripristinare-la-barriera-cutanea [dostęp: 4.02.2019].
Google Scholar
https://www.alfemminile.com/salute-benessere/tecno-stress-provoca-insonnia-s1730225.html [dostęp: 4.02.2021].
Google Scholar
https://www.iodonna.it/benessere/diete-alimentazione/2015/08/29/la-dieta-del-rientro-e-zen/?refresh_ce-cp [dostęp: 5.05.2019].
Google Scholar
https://www.chedonna.it/2018/07/05/olio-per-cuticole-must-have-per-una-manicureperfetta/ [dostęp: 7.05.2020].
Google Scholar
https://www.pianetadonna.it/benessere/star-bene/fritti-fanno-male-alle-donne.html [dostęp: 10.02.2021].
Google Scholar
https://www.corriere.it/salute/sportello_cancro/18_luglio_09/mammografia-3d-nuova-arma-le-donne-seno-denso-fb25d7f2-837e-11e8-99dc-3c32ac3a1511.shtml [dostęp: 3.04.2020].
Google Scholar
https://www.lastampa.it/2014/05/28/scienza/danni-del-fumo-magari-fossero-solocancro-e-malattie-cardiache-dGi7ydXcvpyMXpSK7HApBL/pagina.html [dostęp: 9.05.2020].
Google Scholar