Opublikowane: 2022-05-10

"Wśród zniszczenia”. Miłosz i odzyskanie poezji jako mitopoezji

Sara Quondamatteo Logo ORCID
Dział: Artykuły i rozprawy
https://doi.org/10.31261/FLPI.2022.04.09

Abstrakt

Wychodząc od analizy dwóch utworów Czesława Miłosza, czyli „Kołysanki” (1933/1934) i „Świat. Poema naiwne” (1943), Autorka ma na celu zbadanie procesu ponownego odkrywania przez twórcę mitopoetyckiej funkcji liryki w czasie II wojny światowej. Połączone dziecięcą perspektywą i wyobraźnią, naznaczone mniej lub bardziej wyraźnie doświadczeniem katastrofy wojennej – obie kompozycje konstruowane są przez antytezę, a poetycko fundowane na wyobraźni w służbie aksjologii, co poświadcza radykalną przemianę koncepcji i poetyckich poszukiwań.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Quondamatteo, S. (2022). "Wśród zniszczenia”. Miłosz i odzyskanie poezji jako mitopoezji. Fabrica Litterarum Polono-Italica, (4), 1–15. https://doi.org/10.31261/FLPI.2022.04.09

Cited by / Share

Nr 4 (2022)
Opublikowane: 2022-06-30


eISSN: 2658-185X
Ikona DOI 10.31261/FLPI

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.