Opublikowane: 2020-12-23

Wielojęzyczność w Niemczech: potencjał oraz możliwości jej rozwijania i promowania na zajęciach z języka ojczystego

Katharina Hamann Logo ORCID , Nadja Wulff Logo ORCID , Hans-Werner Huneke Logo ORCID

Abstrakt

Ze względu na utrzymującą się w ostatnich dziesięcioleciach imigrację skład ludności Niemiec znacząco się zmienił. Kraj ten zyskał nowych obywateli, a tym samym nowe bogactwo językowe, co prowadzi do intensywnych dyskusji nad znaczeniem nowej różnorodności językowej związanej z migracją oraz tego, jak można i należy rozwijać zasoby wielojęzyczne, szczególnie w kontekście szkolnym. Wskazuje się na to, aby na zajęciach z języka ojczystego pracować nad rozwijaniem języków ojczystych uczniów pod kątem różnorodności funkcjonalnej. Celem niniejszego artykułu jest ukazanie możliwości rozwijania i promowania wielojęzyczności w ramach nauczania języka rosyjskiego i polskiego oraz potencjału tego rodzaju nauczania, a także wyzwań przed nim stojących.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Hamann, K., Wulff, N., & Huneke, H.-W. (2020). Wielojęzyczność w Niemczech: potencjał oraz możliwości jej rozwijania i promowania na zajęciach z języka ojczystego. Wortfolge. Szyk Słów, (4), 1–17. https://doi.org/10.31261/WSS.2020.04.06

Cited by / Share

Nr 4 (2020)
Opublikowane: 2020-10-15


eISSN: 2544-4093
Ikona DOI 10.321261/WSS

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.