Opublikowane: 2016-02-01

Porównanie kompetencji nauczycieli w kształceniu w pełnym wymiarze czasu i w blended learningu

Hanne Lore Bobáková , Janusz Karpeta

Abstrakt

Artykuł opisuje badanie kompetencji nauczycieli w zakresie dwóch form kształcenia: studiów stacjonarnych oraz nauczania hybrydowego (blended learning). Celem badań było udokumentowanie różnicy w ewaluacji tych częściowych kompetencji w trybie stacjonarnym oraz w blended learningu. Artykuł analizuje ocenę kompetencji nauczycieli języka angielskiego przeprowadzoną w Szkole Administracji w Karwinie, dokonaną wśród studentów w objętych obiema formami kształcenia. Wstęp stanowi zarys problematyki kompetencji jako rezultatu politycznych, społecznych i ekonomicznych zmian wpływających na obraz edukacji w XXI wieku. W kolejnej części autorzy przedstawiają wybrane z najważniejszych efekty koncepcji kompetencji kluczowych, a następnie podają terminologiczny zakres kompetencji nauczycieli. Celem badań była analiza danych pod kątem kompetencji nauczycieli wpływających na ocenę jakości nauczania języków obcych. Badane kompetencje obejmowały przygotowanie zawodowe nauczycieli, jasność przekazu, erudycję, komunikatywność i zdolność do przekazywania informacji oraz elastyczność w indywidualnym podejściu do studentów i ich motywowanie.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Bobáková, H. L., & Karpeta, J. (2016). Porównanie kompetencji nauczycieli w kształceniu w pełnym wymiarze czasu i w blended learningu. International Journal of Research in E-Learning, 2(2), 51–61. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/article/view/8383

IJREL 2(2) 2016

Tom 2 Nr 2 (2016)
Opublikowane: 2016-06-13


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.