Опубликовано: 2016-02-01

Porównanie kompetencji nauczycieli w kształceniu w pełnym wymiarze czasu i w blended learningu

Hanne Lore Bobáková , Janusz Karpeta

Аннотация

Artykuł opisuje badanie kompetencji nauczycieli w zakresie dwóch form kształcenia: studiów stacjonarnych oraz nauczania hybrydowego (blended learning). Celem badań było udokumentowanie różnicy w ewaluacji tych częściowych kompetencji w trybie stacjonarnym oraz w blended learningu. Artykuł analizuje ocenę kompetencji nauczycieli języka angielskiego przeprowadzoną w Szkole Administracji w Karwinie, dokonaną wśród studentów w objętych obiema formami kształcenia. Wstęp stanowi zarys problematyki kompetencji jako rezultatu politycznych, społecznych i ekonomicznych zmian wpływających na obraz edukacji w XXI wieku. W kolejnej części autorzy przedstawiają wybrane z najważniejszych efekty koncepcji kompetencji kluczowych, a następnie podają terminologiczny zakres kompetencji nauczycieli. Celem badań była analiza danych pod kątem kompetencji nauczycieli wpływających na ocenę jakości nauczania języków obcych. Badane kompetencje obejmowały przygotowanie zawodowe nauczycieli, jasność przekazu, erudycję, komunikatywność i zdolność do przekazywania informacji oraz elastyczność w indywidualnym podejściu do studentów i ich motywowanie.

Скачать файлы

Правила цитирования

Bobáková, H. L., & Karpeta, J. (2016). Porównanie kompetencji nauczycieli w kształceniu w pełnym wymiarze czasu i w blended learningu. International Journal of Research in E-Learning, 2(2), 51–61. извлечено от https://journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/article/view/8383

IJREL 2(2) 2016

Том 2 № 2 (2016)
Опубликовано: 2016-06-13


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Издатель
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Этот сайт использует файлы cookie для правильной работы. Чтобы воспользоваться всеми функциями портала, примите файлы cookie.