Artykuł opisuje badanie kompetencji nauczycieli w zakresie dwóch form kształcenia: studiów stacjonarnych oraz nauczania hybrydowego (blended learning). Celem badań było udokumentowanie różnicy w ewaluacji tych częściowych kompetencji w trybie stacjonarnym oraz w blended learningu. Artykuł analizuje ocenę kompetencji nauczycieli języka angielskiego przeprowadzoną w Szkole Administracji w Karwinie, dokonaną wśród studentów w objętych obiema formami kształcenia. Wstęp stanowi zarys problematyki kompetencji jako rezultatu politycznych, społecznych i ekonomicznych zmian wpływających na obraz edukacji w XXI wieku. W kolejnej części autorzy przedstawiają wybrane z najważniejszych efekty koncepcji kompetencji kluczowych, a następnie podają terminologiczny zakres kompetencji nauczycieli. Celem badań była analiza danych pod kątem kompetencji nauczycieli wpływających na ocenę jakości nauczania języków obcych. Badane kompetencje obejmowały przygotowanie zawodowe nauczycieli, jasność przekazu, erudycję, komunikatywność i zdolność do przekazywania informacji oraz elastyczność w indywidualnym podejściu do studentów i ich motywowanie.
Скачать файлы
Правила цитирования
Том 2 № 2 (2016)
Опубликовано: 2016-06-13