Publicado: 2016-02-01

Narzędzie Wiki w szkolnictwie wyższym: Perspektywa australijska

Tomayess Issa , Theodora Issa , Touma B. Issa

Resumen

Niniejsza praca ma na celu zbadanie wyzwań i spostrzeżeń dotyczących propagowania nauki, komunikacji i interakcji studentów za pośrednictwem narzędzia Wiki na platformie tablicy. Narzędzie Wiki ma na celu podtrzymywanie i rozwijanie zawodowych i osobistych kompetencji studentów. Kompetencje zawodowe obejmują takie kompetencje jak: czytanie, pisanie, badanie, informacje, krytyczne myślenie, podejmowanie decyzji, technologia, cyfrowa prezentacja ustna, rysowanie (np. mapy koncepcyjne), praca zespołowa i języki. Kompetencje osobiste obejmują takie kompetencje jak: motywacja, przywództwo, negocjacje, komunikacja, rozwiązywanie problemów, zarządzanie czasem, refleksja, samozarządzanie i samoocena. Włączenie narzędzia Wiki do nauczania i kształce-nia poprawi efektywność pracy, produktywność i pewność siebie studentów, jako że te umiejętności są potrzebne do niniejszego badania, a także do przyszłej pracy. Ponadto wykorzystywanie tego narzędzia w nauczaniu i kształceniu, szczególnie w szkolnictwie wyższym, może stawiać pewne wyzwania przed wykładowcą i studentami, zwłaszcza w zakresie prezentacji i oceniania. Niniejsza praca omawia wdrożenie narzędzia Wiki w jednostce podyplomowej na australijskim uniwersytecie. Wyniki badania potwierdziły, że wykorzystywanie narzędzia Wiki w jednostce podyplomowej na australijskim uniwersytecie podnosi umiejętności osobiste i zawodowe studentów oraz przekonuje o tym, że studenci nauczyli się i przyswoili sobie nowe koncepcje oraz nowatorską wiedzę ITS65, tj. trwałość i zieloną informatykę.

Descargar archivos

Reglas de citación

Issa, T., Issa, T., & Issa, T. B. (2016). Narzędzie Wiki w szkolnictwie wyższym: Perspektywa australijska. International Journal of Research in E-Learning, 2(1), 11–27. Recuperado a partir de https://journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/article/view/8373

Vol. 2 Núm. 1 (2016)
Publicado: 2019-12-13


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Editor
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Este sitio web utiliza cookies para su correcto funcionamiento. Para aprovechar todas las funciones de la plataforma, acepte las cookies.