Tematyka oraz priorytety IJREL odzwierciedlają główne zasady leżące u podstaw modernizacji edukacji oraz reformy systemów edukacyjnych w krajach europejskich, jak również w narodowych strategiach rozwoju na XXI wiek. Jednym z kluczowych celów edukacyjnych Unii Europejskiej jest zapewnienie wszystkim równych szans w dostępie do wiedzy i możliwości uczenia się, bez względu na wiek, możliwości finansowe, sprawność fizyczną oraz miejsce zamieszkania. Z tego powodu nauczaniu na odległość przyznano status priorytetowy. Nauczanie na odległość, jeżeli byłoby wprowadzone na szeroką skalę, mogłoby istotnie przyczynić się do osiągnięcia celów edukacyjnych w krajach członkowskich UE.
Idea powołania czasopisma IJREL zrodziła się na Wydziale Etnologii (z 2019 - Sztuki) i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach w Polsce. Wydział ten oraz inne wydziały Uniwersytetu Śląskiego mają szerokie doświadczenie we wprowadzaniu uczenia się na odległość. O powołaniu czasopisma zadecydowały takie czynniki, jak: Platforma Nauczania na Odległość funkcjonująca na Wydziale Etnologii (z 2019 - Sztuki) i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach; cykliczna, międzynarodowa konferencja pt.: Teoretyczne i Praktyczne Aspekty Nauczania na Odległość (www.dlcc.us.edu.pl) ; realizacja międzynarodowego projektu IRNet (Międzynarodowa sieć badawcza na rzecz analizy i rozwoju nowych narzędzi i metod dla zaawansowanych nauk pedagogicznych w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych, nauczania na odległość oraz kompetencji interkulturowych; www.irnet.us.edu.pl) .
Autorzy artykułów publikowanych w IJREL pochodzą z Europy Zachodniej, Centralnej i Wschodniej, Azji oraz z Australii.

We have great pleasure to inform you that the International Journal of Research in E-learning IJREL (http://www.irnet.us.edu.pl) received a positive evaluation by the Ministry of Science and Higher Education and was awarded the Ministerial grant and 100 points I do congratulate all Authors and we would like to express my gratitude to all Reviewers as well as Members of the Programme and Editorial Committees!

International Journal of Research in E-learning IJREL
Double Blind Review journal

Wszystkie numery czasopisma publikowane są na licencji Creative Commons. Numery archiwalne (2015-2017), pierwotnie opublikowane w innej wersji, decyzją Kolegium Wydawniczego Uniwersytetu Śląskiego z 2019 r. zostały także opublikowane na licencji Creative Commons.

Czasopismo nie pobiera żadnych opłat za publikację. 

Czasopismo jest współwłasnością Wydawnictwa Uniwersytetu Śląskiego oraz Stowarzyszenia Absolwentów Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.

Czytaj więcej

  • ERIH PLUS
  • DOAJ
  • Biblioteka Narodowa
  • The Central and Eastern European Online Library CEEOL
  • Academic Research Index
  • Google Scholar
  • JIFACTOR.ORG
  • CEJSH
  • BazHum
  • Polska Bibliografia Naukowa
  • Journal Factor
  • CEON
  • EBSCO
  • ResearchGate
  • MIAR
  • OAJI (Open Academic Journals Index)
  • ESJI (Eurasian Scientific Journal Index)
  • Platforma MOST Wiedzy
Ostatnio opublikowane
Edukacja nowych pokoleń na rzecz zrównoważonego rozwoju poprzez gry: analiza studium przypadku
Opublikowane:: 2025-11-12
Instytucje szkolnictwa wyższego coraz częściej poszukują innowacyjnych metod nauczania wspierających rozwój kompetencji na rzecz zrównoważonego rozwoju. Uczenie się oparte na grach (Game-based...
Projektowanie aktywności użytkownika MOOC
Opublikowane:: 2025-07-04
W   ostatnich latach jednokierunkowy transfer wiedzy w   xMOOC został zastąpiony kursami cMOOC, które pozwalają użytkownikom współtworzyć wiedzę. W   tym celu wykorzystuje się głównie merytoryczne...
Postawy czeskich i polskich nauczycieli wobec wykorzystania sztucznej inteligencji w szkołach
Opublikowane:: 2025-07-04
Celem badania  było zbadanie subiektywnych odczuć polskich i   czeskich nauczycieli dotyczących wprowadzania sztucznej inteligencji do szkół. Celem szcegółowym badania było ustalenie, czy...
Dźwiganie ciężaru innowacji w edukacji – stawanie się organizatorami wydarzeń edukacyjnych w społecznościowej wirtualnej rzeczywistości
Opublikowane:: 2025-06-30
Najnowsze badania laboratoryjne coraz częściej eksplorują zastosowanie technologii wirtualnej rzeczywistości (VR) w edukacji. Chociaż badania te potwierdzają potencjał narzędzi VR, często pomijają...
Blended Learning i sukces studentów rachunkowości w Omanie: empiryczne badanie po COVID-19
Opublikowane:: 2025-06-30
Niniejsze badanie ma na celu zbadanie blended learningu (podstawowych wymagań i   wiedzy) oraz sukcesu studentów rachunkowości po pandemii COVID-19 wśród kończących studia studentów w   Omanie....
A Report from the International Scientific Conference “Theoretical and Practical Aspects of Distance learning” DLCC2024 (www.dlcc.us.edu.pl) subtitled: “E-learning & Enhancing Soft Skills” which was held at the University of Silesia, Cieszyn, Poland. Monday 14th and Tuesday 15th October 2024
Opublikowane:: 2024-12-31
The 16th edition of the International Scientific Conference, “Theoretical and Practical Aspects of Distance learning” DLCC2024 (www.dlcc.us.edu.pl) was held under the theme “E-learning &...
Ogłoszenia
Issue 10 (2) 2024 was published

2025-04-25

Ladies and Gentlemen, Dear Colleagues,
We are pleased to inform you kindly about the publication of the next volume of the International Journal of Research in E-learning (IJREL, 70 points MEN, indexed in Erih+, DOAJ, MIAR, EBSCO, IndexCopernicus and other 10 databases). Issue 10 (2) 2024 available in electronic version at:
https://journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/issue/current

Czytaj więcej

Issue 9 (1) 2023 was published

2023-07-22

Ladies and Gentlemen, Dear Colleagues,
I am pleased to inform you kindly about the publication of the next volume of the International Journal of Research in E-learning (IJREL, 100 points MEN, indexed in Erih+, DOAJ, MIAR, EBSCO, IndexCopernicus and other 10 databases) Issue 9 (1) 2023 available in electronic version at:
https://journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/issue/view/1352
We would like to thank all Authors, Reviewers, and Editors for their important contributions and efforts! Thank you very much for your cooperation and support and looking forward to the successful continuation.
We kindly invite you to submit articles for publication. Articles are accepted permanently. In preparation  volumes 9(2) 2023 and 10(1) 2024 (https://www.journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/about/submissions).
Thank you for your interest in the publication, your contribution, and the promotion of IJREL in your academic environment.
With best regards,
Eugenia Smyrnova-Trybulska
Editor-in-Chief of IJREL
on behalf of the IJREL Editorial Board

Czytaj więcej

Good news! 70 points for the International Journal of Research in E-learning

2021-12-02

Dear Researchers, Dear Authors,

I am pleased to announce that the International Journal of Research in E-learning (IJREL) got obtained a score - 70 points for the list of scoring journals recommended by the Minister of Education and Science of Poland on December 1, 2021:
https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/komunikat-ministra-edukacji-i-nauki-z-dnia-1-grudnia-2021-rw-sprawie-wykazu-czasopism-naukowych-i- reviewed-materials-from-international-conferences


IJREL indexed in a lot of scientific databases, e.g.:
ERIH PLUS
The Central and Eastern European Online Library CEEOL
Academic Research Index
Google Scholar
JIFACTOR.ORG
CEJSH
BazHum
Polska Bibliografia Naukowa
Journal Factor
CEON
MIAR
OAJI (Open Academic Journals Index)
ESJI (Eurasian Scientific Journal Index)
We also expect a positive evaluation and indexing IJREL in WoS

We would like to thank all Authors, Reviewers, and Editors for their important contributions and efforts!
Thank you very much for your cooperation and support!

We expect further interest and invite all researchers, experts in the area of e-learning, Ph.D. Students, tutors, teachers to your publications in IJREL. Invite you kindly for promotion of your research results in the area of ​​e-learning via publication in the International Journal of Research in E-learning. Thank you also for promotion IJREL in social media, ResearchGate, and adding the links to the full your text on the IJREL website (https://www.journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/issue/archive)

We wish you good health and good luck!

With kind regards,
Eugenia Smyrnova-Trybulska
on behalf of the IJREL Editorial Board
https://www.journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/about/submissions
https://www.journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/index

Czytaj więcej

Invitation to the submission of articles to IJREL Vol. 8. Issue 1 (2022)

2021-08-30

Dear Authors, Dear Colleagues,

We invite you kindly to partake in a submission of articles to IJREL Vol. 8. Issue 1 (2022) (the final deadline is September 30, 2021). We hope on your interest of publications the manuscripts in International Journal of Research in E-learning (40 points according Ministerial scoring of the scientific journals).
Thank you in advance for dissemination IJREL journal in your academic environment and your support in our submitting to indexing in presigeouse scientific databases.

Thank you so much for your cooperation.

 

Best regards,

Eugenia Smyrnova-Trybulska

Editor-in-Chief IJREL

on behalf of International Scientific Committee

and Editorial Board

https://www.journals.us.edu.pl/index.php/IJREL

https://www.journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/about/submissions

www.ijrel.us.edu.pl

Czytaj więcej


Tom 10 Nr 2 (2024)
Opublikowane: 2024-12-31


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Licencja CC

Licencja CC BY-SA

70

Bazy cytowań
Logo BazHum
Logo CEJSH
Logo CEJSH
Logo CEEOL
Logo DOAJ
Metadata from Crossref logo
Crossref Similarity Check logo
Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.