Opublikowane: 2020-06-29

Analiza zachowania agentów w wirtualnej przestrzeni edukacyjnej

Mihail Petrov Logo ORCID , Vladimir Valkanov Logo ORCID , Asya Stoyanova-Doycheva Logo ORCID

Abstrakt

Nowoczesne metody nauczania obejmują zarówno tradycyjnie ustalone podejście do klasy, jak i całkowicie wirtualne podejście mające na celu uczenie się z dowolnego miejsca na świecie w dowolnym momencie. Społeczeństwo stale obserwuje coraz bardziej popularne platformy, takie jak: Coursera, Udacity, Udemy, a nawet YouTube, które są agregatorami nowej wiedzy. 

Problemem, który nie został rozwiązany, jest jednak to, w jakim stopniu uczenie się jest skuteczne w obrębie nie tylko danego kursu, ale także w ramach kilku powiązanych ze sobą kursów. W artykule opisano model koncepcyjny, służący do analizy zachowania inteligentnych agentów, którzy zdobywają wiedzę za pomocą narzędzi wirtualnych w celu wsparcia procesu edukacyjnego. Opisano także sposoby analizy zachowania danych agentów.

W artykule przedstawiono koncepcję środowiska w analizie zachowań agentów UniPlayground, a także różne obszary wiedzy korzystające z tego środowiska.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Petrov, M., Valkanov, V., & Stoyanova-Doycheva, A. (2020). Analiza zachowania agentów w wirtualnej przestrzeni edukacyjnej. International Journal of Research in E-Learning, 6(1), 1–20. https://doi.org/10.31261/IJREL.2020.6.1.07

Cited by / Share

Tom 6 Nr 1 (2020)
Opublikowane: 2021-03-16


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.