Opublikowane: 2022-12-29

Postrzeganie przez studentów stosunków pracy i zasobów ludzkich ich szkolenia w zakresie kompetencji cyfrowych

Triana Arias Abelaira Logo ORCID , Belén Mozo Redondo Logo ORCID

Abstrakt

W dzisiejszych czasach zdobycie wysokiego poziomu kompetencji cyfrowych stało się realną potrzebą rozwoju zawodowego w każdej dziedzinie. Przyszli absolwenci kierunku Stosunki Pracy i Zasoby Ludzkie powinni osiągnąć zaawansowany poziom tej umiejętności. Głównym celem badań jest określenie poziomu nabycia kompetencji cyfrowych u studentów Stosunków Pracy i Zasobów Ludzkich. Drugim celem jest stwierdzenie, czy istnieje związek między płcią a osiąganiem kompetencji cyfrowych. Niniejsza praca opiera się na zastosowaniu kwestionariusza dotyczącego kompetencji cyfrowych, który jest określony na 5 aspektach i głównie zorganizowany wokół podstawy pytań na skali typu Likerta. Zebrane dane należą do 26 studentów studiujących na trzecim roku kierunku Stosunki Pracy i Zasoby Ludzkie na Uniwersytecie Extremadura. Uzyskane wyniki wskazują, że zdecydowana większość studentów (65.4%) posiada zaawansowany poziom kompetencji cyfrowych, niemniej jednak dla pozostałych wskazane byłoby osiągnięcie tego samego poziomu przed ukończeniem studiów i wykonywaniem zawodu. Drugim ważnym wnioskiem jest to, że poziom nabycia kompetencji cyfrowych nie jest uwarunkowany aspektami płci.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Abelaira, T. A., & Redondo, B. M. (2022). Postrzeganie przez studentów stosunków pracy i zasobów ludzkich ich szkolenia w zakresie kompetencji cyfrowych. International Journal of Research in E-Learning, 8(2), 1–24. https://doi.org/10.31261/IJREL.2022.8.2.04

Cited by / Share

Tom 8 Nr 2 (2022)
Opublikowane: 2023-03-28


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.