Opublikowane: 2023-06-27

Tandemy e-tutorów w kursie COIL – projekt, wdrożenie i ocena

Lisa-Marie Langesee Logo ORCID , Nelli Ukhova Logo ORCID

Abstrakt

Badania nad scenariuszami współpracy cyfrowej w szkolnictwie wyższym (HE) charakteryzują się różnymi podejściami, które często definiują nabycie i rozwój umiejętności globalnych jako cele nauczania. Wirtualne uczenie się przez współpracę (VCL) w szkolnictwie wyższym reprezentuje jedno z podejść do ułatwiania studentom nabywania globalnych umiejętności. W zależności od przypadku użycia, te rozwiązania edukacyjne mogą obejmować grupowe uczenie się oparte na studiach przypadków pod nadzorem e-tutorów. Niniejszy artykuł koncentruje się na perspektywie e-tutorów - specjalnie wykwalifikowanych asystentów studentów - i ich rozwoju kompetencji podczas letniego semestru 2022 roku. W oparciu o wyniki poprzednich badań, do rozwoju ich kompetencji wybrano ustawienie tandemowe. W artykule porównano przede wszystkim oczekiwania i doświadczenia dotyczące rozwoju kompetencji e-tutorów w międzynarodowym tandemie. Te oczekiwania i doświadczenia były badane za pomocą dwóch kwestionariuszy ilościowych wykorzystujących 5-punktowe skale Likerta i jeden krótki kwestionariusz kontrolny po zakończeniu VCL. Ogólnie rzecz biorąc, pozytywne oczekiwania e-tutorów zostały spełnione, ale nie w podobnym stopniu dla każdej kategorii kompetencji. Szczególnie rozwój kompetencji społecznych i pedagogicznych był pozytywny, podczas gdy rozwój kompetencji międzykulturowych stanowił wyzwanie. Opracowano kilka zaleceń dotyczących działań, które mają wpływ na dalsze szkolenie e-tutorów.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Langesee, L.-M., & Ukhova, N. (2023). Tandemy e-tutorów w kursie COIL – projekt, wdrożenie i ocena. International Journal of Research in E-Learning, 9(1), 1–25. https://doi.org/10.31261/IJREL.2023.9.1.06

Cited by / Share

Tom 9 Nr 1 (2023)
Opublikowane: 2023-06-30


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.