Opublikowane: 2023-05-23

Atrakcyjność grywalizacji dla studentów II stopnia nauk technicznych

Iwona Mokwa-Tarnowska Logo ORCID , Viviana Tarnowska Logo ORCID , Magdalena Roszak Logo ORCID

Abstrakt

Uniwersytety oferują studentom studiów magisterskich, którzy chcą poprawić swoje umiejętności językowe, różne środowiska uczenia się – od tradycyjnych zajęć po rozbudowane programy e-learningowe. Program nauczania technicznego języka angielskiego, który jest inspirujący i stymulujący dzięki autentycznym materiałom wykorzystywanym w środowisku zgrywalizowanym, może skutkować pozytywnymi efektami uczenia się i zwiększonym poziomem satysfakcji wykładowców i studentów. Ci pierwsi znajdą nowe wyzwania pomagające zapobiegać wypaleniu zawodowemu, a drudzy mają szansę rozwinąć umiejętności zarówno twarde poprzez kontakt ze skontekstualizowanym, profesjonalnym językiem angielskim, jak i miękkie, w tym myślenie analityczne, refleksyjne i krytyczne. Zróżnicowane interakcje online, polegające na wyszukiwaniu informacji w autentycznych zasobach i wykonywaniu zadań umożliwiających przejście na wyższy poziom gry, mogą skutecznie przygotować uczniów na wyzwania, jakie napotkają w życiu zawodowym. Mogą też pobudzić wyobraźnię i uwolnić twórczy potencjał edukatorów zaangażowanych w tworzenie tego typu kursów oraz uczestników znudzonych szkolną rutyną i podręcznikami. Zgrywalizowany kurs języka specjalistycznego może stać się wysoce motywującym środowiskiem, w którym młodzi ludzie rozwiną swoją kreatywność, biegłość językową i zdobędą wiedzę techniczną nie tylko w dziedzinach, które ich interesują. Przedstawione powyżej idee zostaną poparte opiniami studentów wyrażonymi podczas pilotażowego kursu zgrywalizowanego udostępnionego na platformie Moodle, prowadzonego na Politechnice Gdańskiej w semestrze letnim 2021/2022.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Mokwa-Tarnowska, I., Tarnowska, V., & Roszak, M. (2023). Atrakcyjność grywalizacji dla studentów II stopnia nauk technicznych. International Journal of Research in E-Learning, 9(1), 1–18. https://doi.org/10.31261/IJREL.2023.9.1.03

Cited by / Share

Tom 9 Nr 1 (2023)
Opublikowane: 2023-06-30


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.