Opublikowane: 2018-05-13

NEOLOGIZMY POLITYCZNE W NAGŁÓWKACH ROSYJSKICH TEKSTÓW MEDIALNYCH

Ewa Kapela

Abstrakt

Niniejszy artykuł poświęcony jest neologizmom, posiadającym konotacje polityczne. Większość z nich można uznać za słowa-klucze epoki. Autor opisuje strukturę i semantykę nowych wyrazów, które są używane w strategicznych pozycjach współczesnych rosyjskojęzycznych tekstów medialnych. Zwraca także uwagę na funkcje danych neologizmów w nagłówkach. Analizowane leksemy wypełniają nie tylko funkcję referencyjną, ale również predykatywną. Ich badanie pozwala na zrozumienie, w jaki sposób określone aktualne zjawiska pozajęzykowe są konceptualizowane przez użytkowników języka.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kapela, E. (2018). NEOLOGIZMY POLITYCZNE W NAGŁÓWKACH ROSYJSKICH TEKSTÓW MEDIALNYCH. Przegląd Rusycystyczny, (1). Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/PR/article/view/6214

Nr 1 (2018)
Opublikowane: 2018-09-21


ISSN: 0137-298X

Wydawca
Polskie Towarzystwo Rusycystyczne oraz Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.