Bienias, S., Gapski, T., Jąkalski, J., Lewandowska, I., Opałka, E., Strzęboszewski, P., (2012). Ewaluacja. Poradnik dla pracowników administracji publicznej [Evaluation. The guide for public administration employees]. Downloaded from: https://www.ewaluacja.gov.pl/media/11102/Poradnik_ewaluacji.pdf (access: 20.05.2021).
Google Scholar
Boguski, J. (2010). Od uniwersytetu tradycyjnego do uniwersytetu przyszłości [From a traditional university to a university of the future]. Nauka i Szkolnictwo Wyższe, no 1/33/2009, pp. 25–33.
Google Scholar
Boulton, G., Lucas, C. (2011). What are universities for? Chinese Science Bulletin, vol. 56, no 23, pp. 2509–2517, DOI: http://dx.doi.org/10.1007/s11434-011-4608-7.
Google Scholar
Ciechanowska, D. (2012). Uczenie się głębokie jako efekt studiowania [Deep learning as a result of studying]. In: D. Ciechanowska (ed.), Uwarunkowania efektów kształcenia akademickiego [Determinants of the effects of academic education], (pp. 111–129). Szczecin: Wydawnictwo OR TWP w Szczecinie.
Google Scholar
Denek, K. (2013). Uniwersytet. Między tradycją a wyzwaniami współczesności i przyszłości [University. Between tradition and the challenges of the present and future]. Edukacja Humanistyczna, no 1(28), pp. 7–21.
Google Scholar
Fielden, J. (2010). The Changing Roles of University Governing Boards and Councils. In: P. Peterson, E. Baker, B. McGaw (eds.), International Encyclopedia of Education, vol. 4 (pp. 273–278). Oxford: Elsevier, DOI: http://dx.doi.org/10.1016/B978-0-08-044894-7.00887-3.
Google Scholar
https://bdl.stat.gov.pl/BDL/ (access: 20.05.2021).
Google Scholar
http://swaid.stat.gov.pl/Demografia_dashboards/Raporty_predefiniowane/RAP_DBD_DEM_13.aspx. (access: 20.05.2021).
Google Scholar
Master, B. (2019). Tutoring. Coaching. Mentoring. Edukacja Domowa [Tutoring. Coaching. Mentoring. Home education]. Katowice: Wydawnictwo BE-MASTER Sp. z o.o.
Google Scholar
Ratajczak, S. (2016). Tutoring akademicki – korzyści dla studenta, nauczyciela i uczelni wyższej [Academic tutoring – benefits for students, teachers and universities]. Kultura i Edukacja, nr 3(113), pp. 154–171.
Google Scholar
Runge, A. (2017). Procesy starzenia ludności województwa śląskiego [Ageing processes of the population of the Silesian Voivodeship]. In: J. Hrynkiewicz, A. Potrykowska (eds.), Sytuacja demograficzna województwa śląskiego jako wyzwanie dla polityki społecznej i gospodarczej [Demographic situation of the Silesian Voivodeship as a challenge for social and economic policy], (pp. 69–95). Warszawa: Rządowa Rada Ludnościowa.
Google Scholar
Sellman, C.L. (2015). University in Knowledge Society: Role and Changes. Journal of System and Management Science, vol. 5, pp. 84–113.
Google Scholar
Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 85) [Act of July, 20, 2018 Law on higher education and science, uniform text, OJ 2020, item 85]. Downloaded from: http://isap.sejm.gov.pl/(access: 20.05.2021).
Google Scholar
www.uniwersytetnajlepszych.us.edu.pl. (access: 20.05.2021).
Google Scholar