Boureille, B., Guesnier, B. (1994). Dynamique des activités et évolutions des territoires. ASRLDF – Université Jean Monnet.
Google Scholar
Chądzyński, J., Nowakowska, A., Przygodzki, Z. (2007). Region i jego rozwój w warunkach globalizacji. Wydawnictwa Fachowe CeDeWu.
Google Scholar
Chojnacki, P. (2007). Determinanty rozwoju regionalnego na przykładzie województwa lubelskiego. W: D. Strahl (red.), Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce (s. 165–173). Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langegowe Wrocławiu.
Google Scholar
Encyklopedia powszechna PWN. (1974). Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Google Scholar
Filipiak, B., Kogut, M., Szewczuk, A., Zioło, M. (2005). Rozwój lokalny i regionalny. Uwarunkowania, finanse, procedury. Fundacja na rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego.
Google Scholar
Filipiak-Dylewska, B., Szewczuk, A. (2000a). Finansowe i organizacyjne determinanty wzrostu konkurencyjności polskich miast i gmin. W: Konkurencyjność polskiej gospodarki. Materiały Konferencyjne Ogólnopolskiej Konferencji Przedkongresowej PTE.
Google Scholar
Filipiak-Dylewska, B., Szewczuk, A. (2000b). Zarządzanie strategiczne. Narzędzia, scenariusze, procesy. Fundacja na rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego.
Google Scholar
Fleszer, D. (2004). Z problematyki zarządzania jednostką samorządu terytorialnego. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas „Zarządzanie”, 1, 295–308.
Google Scholar
Florek, M. (2007). Podstawy marketingu terytorialnego. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
Google Scholar
Gajewski, S., Jakubowski, A. (2018). Ustawy samorządowe. Komentarz. Wydawnictwo C.H. Beck.
Google Scholar
Galiński, P. (2013). Jednostka samorządu terytorialnego jako podmiot ryzyka. Acta Elbingensia, 4, seria: „Prawo, Administracja, Zarządzanie Publiczne”, 8, 9–21.
Google Scholar
Garofoli, G. (1993). Economic development, organisation of production and territory. Revue d’Economie Industrielle, 64, 22–37.
Google Scholar
Głowacka, M. (2014). Promocja całościowego produktu turystycznego na przykładzie miasta Malborka. Zarządzanie i Finanse, 2(12), 87–104.
Google Scholar
Gruchman, B., Zawisny, K. (1992). Metody i instrumenty pobudzania przedsiębiorczości lokalnej (z doświadczeń zagranicznych). W: B. Gruchman, D. Śniegowska (red.), Gospodarka lokalna w warunkach samorządności (s. 70–84). Akademia Ekonomiczna w Poznaniu.
Google Scholar
Heffner, K. (2008). Strategie rozwoju regionalnego i lokalnego. W: Z. Strzelecki (red.), Gospodarka regionalna i lokalna. Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Kamerschen, D.R., McKenzie, R.B., Nardinelli, C. (1992). Ekonomia [przeł. zesp. pod kier. P. Kuropatwińskiego] Fundacja Gospodarcza NSZZ Solidarność.
Google Scholar
Klamut, M. (2000). Polityka budowy regionu konkurencyjnego. Strategie – modele – postęp technologiczny. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu.
Google Scholar
Korenik, S., Słodczyk, J. (2005). Podstawy gospodarki przestrzennej – wybrane aspekty. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu.
Google Scholar
Kosiedowski, W. (2005). Samorząd terytorialny w procesie rozwoju regionalnego i lokalnego. Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa.
Google Scholar
Kot, J. (2001). Rozwój lokalny – jego istota, cele i czynniki. W: T. Markowski i D. Stawasz (red.), Ekonomiczne i środowiskowe aspekty zarządzania rozwojem miast i regionów. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Google Scholar
Kotler, Ph. (2005). Marketing. [przeł. R. Bartołd et al.]. Rebis.
Google Scholar
Kożuch, B. (2004). Zarządzanie publiczne w teorii i praktyce polskich organizacji. Agencja Wydawnicza Placet.
Google Scholar
Kudłacz, T. (1999). Programowanie rozwoju regionalnego. Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Kudłacz, T. (2008). Programowanie rozwoju regionalnego i lokalnego. W: Z. Strzelecki (red.), Gospodarka regionalna i lokalna. Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Longhi, C., i Quéré, M. (1993). Systèm de production et d’innovation, et dynamique des territoires. Revie Economique, 4 (44), 713–724.
Google Scholar
Markowski, T. (1996). Wspieranie wzrostu konkurencyjności w polityce rozwoju regionalnego. W: R. Broszkiewicz i in.: Strategiczne wyzwania dla polityki rozwoju regionalnego Polski. Wydawnictwo Friedrich Ebert-Stiftung.
Google Scholar
Markowski, T. (1997). Konkurencyjność i współpraca wewnątrzregionalna podstawą nowoczesnej polityki rozwoju regionalnego. W: Z. Mikołajewicz (red.), Podstawowe problemy polityki rozwoju regionalnego i lokalnego. Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji, Instytut Śląski.
Google Scholar
Mączka, L., Kudełko, J. (2005). Polityka regionalna Polski w aspekcie integracji z Unią Europejską. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
Google Scholar
Michalak, A. (1995). Kompendium marketingowe. Akademia Ekonomiczna w Poznaniu.
Google Scholar
Niedziółka, M. (2015). Ryzyko w sektorze publicznym. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, Administracja i Zarządzanie, 34 (107), 49–58.
Google Scholar
Panasiuk, A. (2004). Założenia koncepcji marki turystycznej. Marketing i Rynek, 8, 2–7.
Google Scholar
Pietrzyk, I. (2006). Polityka regionalna Unii Europejskiej i regiony w pastwach członkowskich. Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Piotrowska-Trybull, M. (2004). Istota i czynniki konkurencyjności regionu. W: W. Kosiedowski (red.), Konkurencyjność regionów w okresie przechodzenia do gospodarki rynkowej. Międzynarodowa analiza porównawcza: Białoruś, Litwa, Łotwa i Polska. Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Google Scholar
Potoczek, A. (2003). Polityka regionalna i gospodarka przestrzenna. Agencja Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierowania i Centrum Kształcenia i Doskonalenia Kujawscy.
Google Scholar
Potoczek, A. (2005). Administracja publiczna w procesie zarządzania rozwojem lokalnym i regionalnym. W: J. Rutkowski i J. Stawasz (red.), Zarządzanie rozwojem lokalnym. Fundacja Współczesne Zarządzanie.
Google Scholar
Prusek, A. (2001). Analiza rozwoju społeczno-gospodarczego województwa podkarpackiego. W: A. Prusek (red.), Strategia rozwoju regionu podkarpackiego oraz wiodących sektorów jego gospodarki. Wyższa Szkoła Gospodarki i Zarządzania w Mielcu.
Google Scholar
Rochmińska, A., Stasiak, A. (2004). Strategie rozwoju turystyki. Turystyka i Hotelarstwo, 6, 9–43.
Google Scholar
Sakowicz, M. (2007). Modernizacja samorządu terytorialnego w procesie integracji Polski z Unią Europejską. Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej.
Google Scholar
Secomski, K. (1987). Teoria rozwoju regionalnego i planowania. Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne.
Google Scholar
Seweryn, R. (2009). Marka produktów regionalnych narzędziem promocji turystycznej obszarów wiejskich. W: P. Palich (red.), Marka wiejskiego produktu turystycznego (s. 107–115). Wydawnictwo Akademii Morskiej w Gdyni.
Google Scholar
Szymczak M., (red.). (1978). Słownik języka polskiego. T. 1. Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Google Scholar
Stasiak, A. (2005). Obszar jako produkt turystyczny. W: K. Pieńkos (red.), Konkurencyjność polskiego produktu turystycznego (s. 91–102). Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Warszawie.
Google Scholar
Strahl, D. (2006). Metody oceny rozwoju regionalnego. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu.
Google Scholar
Szromnik, A. (2007). Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku. Oficyna Wolters Kluwer.
Google Scholar
Sztucki, T. (1996). Marketing przedsiębiorcy i menadżera. Agencja Wydawnicza Placet.
Google Scholar
Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, t.j. Dz.U. z 2015 poz. 1515 ze zm.
Google Scholar
Walas, B. (2001). Marka turystyczna miast i regionów. Rynek Turystyczny, 9, 11–12.
Google Scholar
Winiarski, B. (1999). Problem konkurencyjności w studiach nad strategią i polityką rozwoju regionalnego. W: M. Klamut (red.), Konkurencyjność regionów. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu.
Google Scholar
Wojciechowski, E. (2004). Gospodarka miejska. W: R. Brol (red.), Ekonomika i zarządzanie miastem. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
Google Scholar
Wojtasiewicz, L. (1997). Czynniki rozwoju lokalnego – nowe ujęcia metodologiczne. W: W. Maik (red.), Problematyka rozwoju lokalnego w warunkach transformacji systemowej (s. 7–18). Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Zeman-Miszewska, E. (2001). Wspólnota lokalna wobec konkurencji międzyregionalnej – podstawy marketingu terytorialnego. Samorząd Terytorialny, 11, 3–11.
Google Scholar
Ziółkowski, M. (2000). Proces formułowania strategii rozwoju gminy. Monografie i Opracowania SGH, 483, 39–92.
Google Scholar