Baran Jan (1997): „Nie ma mnie jednej”. Rozmowa z Olgą Tokarczuk. „Sycyna”, nr 24, s. 3–4.
Google Scholar
Bartmiński Jerzy (b.d.): Folklorystyka, etnonauka, etnolingwistyka – sytuacja w Polsce (maszynopis).
Google Scholar
Bartmiński Jerzy (1998): Zmiany stereotypu Niemca w Polsce. Profile i ich historyczno-kulturowe uwarunkowania. W: Profilowanie w języku i w tekście. Red. J. Bartmiński, R. Tokarski. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin, s. 225–235.
Google Scholar
Bartmiński Jerzy (2006): Językowe podstawy obrazu świata. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.
Google Scholar
Bartmiński Jerzy (2009): Stereotypy mieszkają w języku. Studia etnolingwistyczne. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.
Google Scholar
Bartmiński Jerzy (2019): Polski etos narodowy: pański, chłopski, mieszczański…? W: W kręgu myśli Profesora Jana Szczepańskiego. T. 5. Red. D. Kadłubiec, E. Ogrodzka-Mazur, A. Kasperek. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 8–21.
Google Scholar
Burgat Florence (2012): Une autre existence. La conditio animale. Albin Michel, Paris.
Google Scholar
Cieński Marcin (1996): Powieść ze środka wszechświata. „Odra”, nr 11, s. 116–118.
Google Scholar
Dąbrowska Anna (2004–2005): Współczesne problemy lingwistyki kulturowej. „Postscriptum”, nr 2–1, s. 140–155.
Google Scholar
Domańska Ewa (2006): Historie niekonwencjonalne. Refleksja o przeszłości w nowej humanistyce. Wydawnictwo Poznańskie, Poznań.
Google Scholar
Gajda Stanisław (2021): Lingwoekologia – ochrona języka przed człowiekiem i człowieka przed językiem „Poradnik Językowy”, nr 3, s. 85–98.
Google Scholar
Jędrzejko Ewa (1994): Kobieta w przysłowiach, aforyzmach i anegdotach polskich. Konotacje i stereotypy. W:„Język a Kultura”, T. 9: Płeć w języku i kulturze. Red. J. Anusiewicz, K. Handke. Wiedza o Kulturze, Wrocław, s. 159–172.
Google Scholar
Kępiński Andrzej (1990): Lach i Moskal. Z dziejów stereotypu. Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa–Kraków.
Google Scholar
Koziołek Ryszard (2019): Mieszkają w nas różne duchy, czyli czego nas uczy Olga Tokarczuk. „Gazeta Uniwersytecka”, nr 3(273), s. 8.
Google Scholar
Libura Agnieszka (2001): Wielki łańcuch bytów jako element językowego obrazu świata i zasada współorganizująca semantykę tekstów artystycznych. W: Semantyka tekstu artystycznego. Red. A. Pajdzińska, R. Tokarski. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin, s. 191–206.
Google Scholar
Lovejoy Arthur Oncken (1999): Wielki łańcuch bytu. Przekł. A. Przybysławski. KR, Warszawa.
Google Scholar
Niewiara Aleksandra (2000): Wyobrażenia o narodach w pamiętnikach i dziennikach z XVI–XIX wieku. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.
Google Scholar
Niewiara Aleksandra (2009): Kształty polskiej tożsamości. Potoczny dyskurs narodowy w perspektywie etnolingwistycznej (XVI–XX w.). Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.
Google Scholar
Orski Mieczysław (1996): Realizm magiczny. „Nowe Książki”, nr 8, s. 46–47.
Google Scholar
Pelluchon Corine (2017): Manifeste animaliste. Politiser la cause animale. Alma éditeur, Paris.
Google Scholar
Sławkowa Ewa (2020): Kilka uwag o pojęciu leksykalnego ekosystemu (na przykładzie języka polskiego). W:„Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis”. Studia Linguistica, nr 15, s. 255–264.
Google Scholar
Tokarczuk Olga (1996): Prawiek i inne czasy. W.A.B., Warszawa.
Google Scholar
Tokarczuk Olga (2020): Czuły narrator. Wydawnictwo Literackie, Kraków.
Google Scholar