Opublikowane: 2022-07-20

Widzialny dyskurs. Interdyscyplinarne aspekty wizualizacji danych językowych w kontekście nauczania języka niemieckiego jako obcego na szczeblu uniwersyteckim

Attila Mészáros Logo ORCID

Abstrakt

Artykuł podejmuje kwestię przekazu danych językowych uzyskanych na bazie analiz dyskursywno-lingwistycznych. W centrum rozważań sytuuje się dydaktyka języka niemieckiego jako obcego ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki uniwersyteckiego kształcenia nauczycieli na Słowacji. Prowadzone rozważania oscylują wokół pytania, jak oprócz klasycznego językoznawstwa zintegrować w curriculum treści z zakresu nowych dyscyplin naukowych, jak np. z lingwistyki dyskursu. Koniecznym okazuje się spojrzenie interdyscyplinarne, które przedstawiają zamieszczone w artykule wizualizacje, stanowiące obiekt badań w obszarze niemiecko-słowackiego dyskursu migracyjnego z 2015 roku. Uwidaczniają one możliwość optymalnego przekazu informacji nawet z obszaru wiedzy specjalistycznej przy zastosowaniu odpowiednich technik wizualizacji.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Mészáros, A. (2022). Widzialny dyskurs. Interdyscyplinarne aspekty wizualizacji danych językowych w kontekście nauczania języka niemieckiego jako obcego na szczeblu uniwersyteckim. Wortfolge. Szyk Słów, (6), 1–21. https://doi.org/10.31261/WSS.2022.06.04

Cited by / Share

Nr 6 (2022)
Opublikowane: 2022-10-14


eISSN: 2544-4093
Ikona DOI 10.321261/WSS

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.