Opublikowane: 2022-01-31

Kryzys ekologiczny jako edukacyjne wyzwanie poznawcze

Maciej Michalski Logo ORCID

Abstrakt

W artykule omówione zostały bariery i problemy poznawcze wpływające na edukację proekologiczną. Kwestia kryzysu ekologicznego jest niezwykle trudna do zrozumienia dla każdego człowieka, między innymi ze względu na błędy i pułapki myślowe, a także z powodu złożoności tej problematyki. W edukacji rodzi to problemy z przekazywaniem wiedzy dotyczącej ekologii, jej przyswojeniem, weryfikacją i operacjonalizacją. Edukacja proekologiczna wymaga zatem innego rodzaju działań niż te podejmowane w pozostałych obszarach kształcenia, wymaga integracji nie tylko międzyprzedmiotowej, lecz także związanej z nauką krytycznego myślenia oraz kształtowaniem wrażliwości moralnej i obywatelskiej.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Michalski, M. (2022). Kryzys ekologiczny jako edukacyjne wyzwanie poznawcze. Chowanna, (2(57), 1–15. https://doi.org/10.31261/CHOWANNA.2021.57.01

Cited by / Share

Nr 2(57) (2021)
Opublikowane: 2023-02-01


ISSN: 0137-706X
eISSN: 2353-9682

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.