Opublikowane: 2021-12-28

Rozwój psychoruchowy dzieci uczęszczających do leśnych przedszkoli w Polsce

Magdalena Christ Logo ORCID

Abstrakt

Artykuł koncentruje się wokół tematu rozwoju psychoruchowego dzieci uczęszczających do leśnych przedszkoli. Jako tło i punkt odniesienia do wyników badań własnych zostały zaprezentowane wyniki badań innych autorów, ukazujące wpływ przyrody na funkcjonowanie dzieci. Szerzej przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych w Czechach i Niemczech, ukazujących rozwój dzieci z tamtejszych leśnych przedszkoli. Centralną część tekstu stanowi prezentacja wyników badań własnych, dotyczących rozwoju psychoruchowego dzieci uczęszczających do leśnych przedszkoli w Polsce. Z badań wynika, że dzieci uczęszczające do leśnych przedszkoli w Polsce, które zostały objęte badaniem,  są zróżnicowane pod względem rozwoju psychoruchowego, jednak w większości przypadków ich rozwój nie odbiega od orientacyjnej normy. Leśne przedszkola stwarzają warunki do prawidłowego rozwoju psychoruchowego dzieci.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Christ, M. (2021). Rozwój psychoruchowy dzieci uczęszczających do leśnych przedszkoli w Polsce. Chowanna, (2(57), 1–17. https://doi.org/10.31261/CHOWANNA.2021.57.02

Cited by / Share

Nr 2(57) (2021)
Opublikowane: 2023-02-01


ISSN: 0137-706X
eISSN: 2353-9682

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.