Akeson McGurk L.: Nie ma złej pogody na spacer. Tajemnica szwedzkiego wychowania dzieci. Trans. I. Mazurek. Wydawnictwo Literackie, Kraków 2018.
Google Scholar
Asociace lesních mateřských škol, www.lesnims.cz [access: 14.05.2019].
Google Scholar
Chomczyńska A.: “‘Kto zobaczy w lesie dzika…?’ Z Maciejem Mrozowskim rozmawia Anna Chomczyńska.” In: W dziką stronę. Rozmowy o edukacji w przyrodzie. Eds. A. Gaszyńska, G. Świderek. Ośrodek Działań Ekologicznych Źródła, Łódź 2016, pp. 96–107.
Google Scholar
Chrzan-Dętkoś M.: “Krótka Skala Rozwoju Dziecka KSRD,” https://www.pracowniatestow.pl/pl/p/Krotka-Skala-Rozwoju-Dziecka-KSRD/148 [access: 14.05.2019].
Google Scholar
Chrzan-Dętkoś M.: Krótka Skala Rozwoju Dziecka KSRD. Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych, Gdańsk 2016.
Google Scholar
Engemann K., Bøcker Pedersen C., Arge L., Tsirogiannis C., Bo Mortensen P., Svenning J.-Ch.: “Residential green space in childhood is associated with lower risk of psychiatric disorders from adolescence into adulthood.” Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, March 12, 2019, vol. 116, no. 11, pp. 5188–5193, https://www.pnas.org/content/116/11/5188 [access: 23.06.2019].
Google Scholar
Garcia H., Miralles F.: Shinrin Yoku. Japońska sztuka czerpania mocy z przyrody. Trans. M. Skowron. Wydawnictwo Znak, Kraków 2018.
Google Scholar
Li Q.: Shinrin-yoku. Sztuka i teoria kąpieli leśnych. Jak dzięki drzewom stać się szczęśliwszym i zdrowszym. Trans. O. Siara. Insignis Media, Kraków 2018.
Google Scholar
Liedloff J.: W głębi kontinuum. Trans. C. Urbański. Wydawnictwo Mamania, Grupa Wydawnicza Relacja, Warszawa 2018.
Google Scholar
Louv R.: Ostatnie dziecko lasu. Trans. A. Rogozińska. Grupa Wydawnicza Relacja, Warszawa 2014.
Google Scholar
Polski Instytut Przedszkoli Leśnych, https://lesneprzedszkola.pl/mapa/ [access: do wpisania].
Google Scholar
Sampson S.D.: Kalosze pełne kijanek. Jak dzięki rozwinięciu miłości do przyrody wychować kreatywne, odważne i odpowiedzialne dziecko. Trans. J. Żywina. Wydawnictwo Vivante, Białystok 2016.
Google Scholar
Warden C.: Nature Kindergartens and Forest Schools. Mindstretchers Ltd, Perthshire 2012.
Google Scholar
White R.: “Young Children’s Relationship with Nature: Its Importance to Children’s Development & the Earth’s Future,” https://www.whitehutchinson.com/children/articles/childrennature.shtml [access: 22.06.2019].
Google Scholar
Vošahlíková T.: Ekoškolky a lesní mateřské školy – praktický manuál pro aktivní rodiče, pedagogy a zřizovatele mateřských škol. Ministerstvo životního prostředí, Praha 2010.
Google Scholar
Vošahlíková T.: “Role předškolního vzdělavání ve výchově k udržitelnému rozvoji zahraniční zkušenosti z lesích mateřských škol (waldkindergarten) a možnosti jejich vzniku v ČR.” In: Člověk + příroda = udržitelnost? Texty o proměně vztahů lidí k přírodě, environmentální výchově a udržitelnosti. Ed. J. Jandová. Zelený kruh, Praha 2009, pp. 28–36, http://www.zelenykruh.cz/wp-content/uploads/2015/01/300409_clovek-priroda_fin.pdf [access: 22.06.2019].
Google Scholar