Danuta Kołodziej – http://student.us.edu.pl/danuta-kolodziej [18.02.2019].
Google Scholar
G r a b i a s S.: O ostrości refleksji naukowej. Przedmiot logopedii i procedury logopedycznego postępowania. W: Logopedia wybrane aspekty historii,
Google Scholar
teorii i praktyki. Red. S. M i l e w s k i, K. K a c z o r o w s k a - B r a y. Gdańsk: Harmonia Universalis, 2012.
Google Scholar
K a c z m a r e k B.: Mózg, język, zachowanie. Lublin: Wydawnictwo UMCS, 1998.
Google Scholar
K a c z m a r e k L.: Model opieki logopedycznej w Polsce. Gdańsk: GZL, 1991.
Google Scholar
K a n i a J. T.: Szkice logopedyczne. Lublin: Wydawca: PTL, 2001.
Google Scholar
M i c h a l i k M.: Transdycyplinarność logopedii – między metodologiczną koniecznością a teoretyczną utopią. Gdańsk: Harmonia Universalis, 2015.
Google Scholar
M i n c z a k i e w i c z E.: Mowa, rozwój, zaburzenia, terapia. Kraków: Wydawnictwo Naukowe WSP, 1997.
Google Scholar
N o w a k o w s k a - K e m p n a I.: Jednostki językowe w analizie prototypowej. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2000.
Google Scholar
P l u t a - W o j c i e c h o w s k a D.: Zaburzenia mowy u dzieci z rozszczepem podniebienia. Badania, teoria, praktyka. Bytom: Wydawnictwo Ergo-Sum, 2008.
Google Scholar
P o l e w c z y k I.: Kształcenie kompetencji logopedycznych wśród nauczycieli. W: Kształcenie podyplomowe nauczycieli czynnych zawodowo. Red. A. B u d n i a k, M. M n i c h, G. P a p r o t n a. Mysłowice: Wydawca: Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna imienia Kardynała Augusta Hlonda, 2004.
Google Scholar
P o l e w c z y k I.: Praca logopedy z dziećmi przedszkolnymi. W: Profilaktyka logopedyczna szansą dla dziecka i logopedy. [red. E. B i e r n a c k a]. Warszawa: DiG, 1996.
Google Scholar
P o l e w c z y k I.: Studenckie Logopedyczne Koło Naukowe „Lallatio” – jako działalność studentów w ramach czasu wolnego. V: V4 Ako výchova, vzdelávanie, voľný čas a vzájomná inšpirácia. Podporné terapie pre deti s poruchami učenia. Red . D. K o l l á r o v á. Hlohovec: HTC media consulting, 2011.
Google Scholar
P o l e w c z y k I.: Diagnozowanie i stymulowanie percepcji słuchowej dzieci w wieku przedszkolnym. Warszawa. Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 2013.
Google Scholar
P o l e w c z y k I.: Model opieki logopedycznej w Polsce przed przystąpieniem do Unii Europejskiej. V: Pedagogicka Konfrontacja VII. Aktualne otasky vychovya vzdelavania v obdobi vstupovania do EU. Nitra: UKF, 2004.
Google Scholar
P o l e w c z y k I.: Przygotowanie logopedyczne nauczycieli przedszkola i klas I–III szkoły podstawowej. W: Rzeczywistość edukacyjna i kulturowa w sytuacji zmiany społecznej. Red. S. J u s z c z y k, M. K i s i e l. Katowice: Wydawca: Wydawnictwo Katedra Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Pedagogiki Mediów, 2010.
Google Scholar
P o l e w c z y k I.: Tożsamość, wieloaspektowość czy wielość przedmiotów badań w naukach humanistycznych? (na przykładzie logopedycznego problemu „wad wymowy”). „Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej”: Organizacja i Zarządzanie, 2001, z. 6.
Google Scholar
R o c ł a w s k i B.: Podstawy wiedzy o języku polskim dla glottodydaktyków, pedagogów, psychologów i logopedów. Gdańsk: Glottispol, 2001.
Google Scholar
R o c ł a w s k i B.: Elementarz. Świat głosek i liter. Gdańsk: Glottispol, 2003.
Google Scholar
R o c ł a w s k i B.: Nauka czytania i pisania. Gdańsk: Glottispol, 1993.
Google Scholar
R o c ł a w s k i B.: Słuch fonemowy i fonetyczny. Gdańsk: Glottispol, 1991,
Google Scholar
R o c ł a w s k i B.: Poradnik fonetyczny dla nauczycieli. Gdańsk: WSiP, 1986.
Google Scholar
R o c ł a w s k i B.: Słownik ortograficzno-ortofoniczny dla klas 0–IV. Gdańsk: Glottispol, 1995.
Google Scholar
R o c ł a w s k i B.: Słuch fonemowy (fonologiczny) i fonetyczny. Synteza i analiza jednostek złożonych języka. Gdańsk: Wydawnictwo Morskie, 1985.
Google Scholar
S t y c z e k I.: Badanie i kształtowanie słuchu fonematycznego (komentarz i tablice). Warszawa: WSiP, 1982.
Google Scholar
T r z a s k a l i k J.: Choroby alergiczne górnych dróg oddechowych a rozwój kompetencji artykulacyjnej dzieci śląskich. W: Problemy edukacji lingwistycznej. Red. M.T. M i c h a l e w s k a. Kraków: Impuls, 1999.
Google Scholar
T r z a s k a l i k J.: Przyczyny wad wymowy dzieci na Śląsku. W: Edukacja regionalna. Z historii i praktyki. Red. M.T. M i c h a l e w s k a. Kraków: Impuls, 1999.
Google Scholar
T r z a s k a l i k J.: Terapia logopedyczna dziecka z sygmatyzmem lateralnym. W: Metody terapii logopedycznej. Red. A. D o m a g a ł a, U. M ir e c k a. Lublin: Wydawnictwo UMCS, 2018.
Google Scholar
T r z a s k a l i k J.: Terminologiczne dyskusje wokół sygmatyzmu i jego rodzajów – na przykładzie sygmatyzmu lateralnego. W: Współczesne tendencje w diagnozie i terapii logopedycznej. Red. D. P l u t a - W o jc i e c h o w s k a, B. S a m b o r. Gdańsk: Harmonia Universalis, 2017.
Google Scholar
T r z a s k a l i k J.: O konieczności badań nad wpływem chorób układu oddechowego na wady wymowy dzieci w województwie katowickim. W: Effata – Otwarcie. Logopedia jako nauka interdyscyplinarna i stosowana.
Google Scholar
Red. I. N o w a k o w s k a - K e m p n a. Katowice: Wydawca: Uniwersytet Śląski, 1998
Google Scholar