Archiwalny numer

2019

Tom Jubileuszowy

Opublikowane: 2020-10-02
Liczba artykułów: 26
Chowanna 2019 (t. jubileuszowy) Spis treści Contents (English)

Strony redakcyjne

Strony redakcyjne

Język: PL | Data publikacji: 24-09-2019 | Abstrakt | s. 1-2


Studia i rozprawy

Od Redakcji

Redakcja Chowanna
Język: PL | Data publikacji: 24-09-2019 | Abstrakt | s. 15-18

Czterdzieści trzy lata funkcjonowania Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (1976–2019) – osiągnięcia: czasopisma naukowe, uprawnienia akademickie, kadra, granty i dorobek naukowy

Stanisław Juszczyk
Język: PL | Data publikacji: 24-09-2019 | Abstrakt | s. 19-36

Jubileusz czterdziestolecia Katedry Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Pedagogiki Mediów Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach – geneza, przemiany problematyki badań, granty, zamierzenia

Stanisław Juszczyk
Język: PL | Data publikacji: 24-09-2019 | Abstrakt | s. 39-55

Kadra badawczo-dydaktyczna Katedry Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Pedagogiki Mediów Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach z perspektywy jubileuszu czterdziestolecia

Piotr Kowolik , Mirosław Kisiel
Język: PL | Data publikacji: 24-09-2019 | Abstrakt | s. 57-75

Kształcenie nauczycieli przedszkola i klas początkowych na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach – ewolucja treści, programów, zakresu kompetencji. Doskonalenie nauczycieli

Alina Budniak , Małgorzata Mnich
Język: PL | Data publikacji: 24-09-2019 | Abstrakt | s. 77-97

Wsparcie logopedyczne dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Założenia i zmiany na przestrzeni lat

Irena Polewczyk
Język: PL | Data publikacji: 24-09-2019 | Abstrakt | s. 99-110

Edukacja matematyczna małego dziecka w wychowaniu przedszkolnym i nauczaniu początkowym z perspektywy czterdziestolecia Katedry Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Pedagogiki Mediów Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach

Irena Polewczyk , Ewelina Kawiak
Język: PL | Data publikacji: 24-09-2019 | Abstrakt | s. 111-124

Ekspresja twórcza i artystyczna jako pola namysłu i empirycznych penetracji pedagogiki wczesnoszkolnej

Katarzyna Krasoń
Język: PL | Data publikacji: 24-09-2019 | Abstrakt | s. 125-143

Drama w rozwijaniu kompetencji społecznych i emocjonalnych dzieci w wieku wczesnoszkolnym

Alicja Gałązka
Język: PL | Data publikacji: 24-09-2019 | Abstrakt | s. 145-158

Z teorii i praktyki edukacji plastycznej na poziomie kształcenia wczesnoszkolnego, czyli o działaniach edukacyjnych oraz udziale technik i mediów plastycznych w stymulowaniu dziecięcej kreatywności i wyobraźni plastycznej – wymiar poznawczy

Beata Mazepa-Domagała
Język: PL | Data publikacji: 24-09-2019 | Abstrakt | s. 159-186

Refleksja nad badaniami z zakresu pedagogiki medialnej prowadzonymi w Katedrze Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Pedagogiki Mediów Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach

Tomasz Huk
Język: PL | Data publikacji: 24-09-2019 | Abstrakt | s. 187-197

Edukacja przedszkolna. Pomiędzy paradygmatem technologicznym a humanistycznym

Gabriela Paprotna
Język: PL | Data publikacji: 24-09-2019 | Abstrakt | s. 199-214

Wybrane prace zwarte pracowników Katedry Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Pedagogiki Mediów Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach opublikowane w latach 1979–2018 oraz wykaz czasopism, w których wydrukowano ich artykuły

Stanisław Juszczyk , Anna Watoła , Marcin Musioł
Język: PL | Data publikacji: 25-09-2019 | Abstrakt | s. 215-228

Z tradycją w przyszłość. Pedagogika społeczna wobec przemian cywilizacyjno-kulturowych. Czterdziestolecie Katedry Pedagogiki Społecznej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach

Ewa Jarosz , Ewa Syrek
Język: PL | Data publikacji: 25-09-2019 | Abstrakt | s. 231-276

Przesłanie jubileuszowe dla Katedry Pedagogiki Społecznej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Ze wspomnień i refleksji

Andrzej Radziewicz-Winnicki
Język: PL | Data publikacji: 25-09-2019 | Abstrakt | s. 277-292

Partycypacja społeczna dzieci. Szkic dynamiki dyskursu

Ewa Jarosz
Język: PL | Data publikacji: 25-09-2019 | Abstrakt | s. 293-312

Pedagogika społeczna wobec Innego. Solidarność z Innym w kontekście globalizacji

Ewa Bielska
Język: PL | Data publikacji: 25-09-2019 | Abstrakt | s. 313-326

Rozwiązania metodologiczne w badaniach nad rasizmem i ksenofobią u dzieci – analiza przeglądowa

Dagmara Dobosz , Marcin Gierczyk
Język: PL | Data publikacji: 25-09-2019 | Abstrakt | s. 327-338

Implikacje teorii dezorganizacji społecznej dla polityki społecznej oraz pracy socjalno-pedagogicznej w środowiskach wielkomiejskich

Maciej Bernasiewicz
Język: PL | Data publikacji: 25-09-2019 | Abstrakt | s. 339-351

Kobiety, matki i dzieci specjalnej troski – problemy pedagogiczne i penitencjarne

Danuta Raś
Język: PL | Data publikacji: 25-09-2019 | Abstrakt | s. 353-368

Sztuka w przestrzeni społecznej – wymiar artystyczny i edukacyjny

Agata Rzymełka-Frąckiewicz , Teresa Wilk
Język: PL | Data publikacji: 25-09-2020 | Abstrakt | s. 369-381

Środowiskowe konteksty nierówności w zdrowiu na przykładzie danych z zakresu epidemiologii chorób nowotworowych w Polsce i województwie śląskim

Katarzyna Borzucka-Sitkiewicz , Karina Leksy
Język: PL | Data publikacji: 25-09-2019 | Abstrakt | s. 383-396

Subiektywna ocena stanu zdrowia mieszkańców Tychów (raport z badań)

Katarzyna Kowalczewska-Grabowski
Język: PL | Data publikacji: 25-09-2020 | Abstrakt | s. 397-415

Społeczno-środowiskowa perspektywa zagrożeń zdrowia pokolenia młodych dorosłych

Joanna Bulska , Alina Dworak
Język: PL | Data publikacji: 25-09-2019 | Abstrakt | s. 417-429


Stopka redakcyjna

Stopka redakcyjna

Język: PL | Data publikacji: 25-09-2019 | Abstrakt | s. 432


Nr 1-2(60-61) (2023)
Opublikowane: 2025-04-23


ISSN: 0137-706X
eISSN: 2353-9682

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Licencja CC

Licencja CC BY-SA

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.