Aktualny numer

Diel 10 Číslo 2 (2024)

IJREL

Publikované: 2024-12-31
##issue.numberOfArticles##: 9
IJREL 10(2) 2024 (English) Contents (English) Contributors (English)

Editorial

Editorial

Eugenia Smyrnova-Trybulska
##plugins.themes.modern.jezykzgloszenia##: ##locale.name.en_US## | ##plugins.themes.modern.datapublikacjiartykulu##: 31-12-2024 | ##plugins.themes.modern.abstraktrozwijany## | ##plugins.themes.modern.strony## 1-5


Articles

Education in the Era of AI, Enhancing Skills, Challenges and Perspectives – International Context and National Experience

Nian-Shing Chen , Eugenia Smyrnova-Trybulska , Nataliia Morze , Anna Ślósarz , Todorka Glushkova , Małgorzata Przybyła-Kasperek , Miroslav Hrubý , Štefan Gubo
##plugins.themes.modern.jezykzgloszenia##: ##locale.name.en_US## | ##plugins.themes.modern.datapublikacjiartykulu##: 30-12-2024 | ##plugins.themes.modern.abstraktrozwijany## | ##plugins.themes.modern.strony## 1-30

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w dydaktyce i pracy naukowej: badanie pilotażowe wśród nauczycieli akademickich w Polsce

Tomasz Kopczyński
##plugins.themes.modern.jezykzgloszenia##: ##locale.name.pl_PL## | ##plugins.themes.modern.datapublikacjiartykulu##: 30-12-2024 | ##plugins.themes.modern.abstraktrozwijany## | ##plugins.themes.modern.strony## 1-18

Technology Empowering Women of India

Harshita Bhatnagar
##plugins.themes.modern.jezykzgloszenia##: ##locale.name.en_US## | ##plugins.themes.modern.datapublikacjiartykulu##: 16-12-2024 | ##plugins.themes.modern.abstraktrozwijany## | ##plugins.themes.modern.strony## 1-19

Challenges for Youth Resulting from the Internet Use a Reflection on the Example of Two Secondary Schools: in Pszczyna and in Český Těšín

Natalia Maria Ruman , Zdenek Mruzek
##plugins.themes.modern.jezykzgloszenia##: ##locale.name.en_US## | ##plugins.themes.modern.datapublikacjiartykulu##: 16-12-2024 | ##plugins.themes.modern.abstraktrozwijany## | ##plugins.themes.modern.strony## 1-27

A Portuguese Model of E-learning for Prisoners as an Example of Successful Application of New Technologies in Education of Convicts: A Case Study

Daria Becker-Pestka
##plugins.themes.modern.jezykzgloszenia##: ##locale.name.en_US## | ##plugins.themes.modern.datapublikacjiartykulu##: 28-10-2024 | ##plugins.themes.modern.abstraktrozwijany## | ##plugins.themes.modern.strony## 1-30

Preparing Pedagogy Students for Teaching Programming in Early Childhood Education

Ewelina Rzońca , Tomasz Warchoł
##plugins.themes.modern.jezykzgloszenia##: ##locale.name.en_US## | ##plugins.themes.modern.datapublikacjiartykulu##: 31-12-2024 | ##plugins.themes.modern.abstraktrozwijany## | ##plugins.themes.modern.strony## 1-20

English Teachers’ Digital Competences in a Post-COVID Classroom: A Case Study

Marzena Wysocka-Narewska
##plugins.themes.modern.jezykzgloszenia##: ##locale.name.en_US## | ##plugins.themes.modern.datapublikacjiartykulu##: 13-12-2024 | ##plugins.themes.modern.abstraktrozwijany## | ##plugins.themes.modern.strony## 1-34


Reports

A Report from the International Scientific Conference “Theoretical and Practical Aspects of Distance learning” DLCC2024 (www.dlcc.us.edu.pl) subtitled: “E-learning & Enhancing Soft Skills” which was held at the University of Silesia, Cieszyn, Poland. Monday 14th and Tuesday 15th October 2024

Eugenia Smyrnova-Trybulska , Aleksandra Słonka
##plugins.themes.modern.jezykzgloszenia##: ##locale.name.en_US## | ##plugins.themes.modern.datapublikacjiartykulu##: 31-12-2024 | ##plugins.themes.modern.abstraktrozwijany## | ##plugins.themes.modern.strony## 1-8


Diel 10 Číslo 2 (2024)
##plugins.themes.libcom.datePublished##: 2024-12-31


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

##common.publisher##
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

##plugins.themes.libcom.licence_CC##

Licencja CC BY-SA

##plugins.themes.libcom.BOCookieBarText##