Publicado: 2018-02-01

Wpływ uniwersyteckiego innowacyjnego środowiska edukacyjnego na rozwój cyfrowych kompetencji STEM

Nadiia Balyk Logo ORCID , Galina Shmyger Logo ORCID , Yaroslav Vasylenko Logo ORCID

Resumen

Artykuł dotyczy kwestii wpływu uniwersyteckiego innowacyjnego środowiska edukacyjnego na rozwijanie cyfrowych kompetencji STEM (kompetencji cyfrowych z zakresu nauki, technolo-gii, inżynierii i matematyki) w procesie szkolenia nowego pokolenia nauczycieli. Określono, że innowacyjne środowisko edukacyjne uniwersytetu składa się z zasobów organizacyjnych, eduka-cyjnych, metodologicznych, technologicznych i informacyjnych. Celem takiego środowiska jest rozwój cyfrowych kompetencji STEM u nauczycieli. Zanalizowano główne aspekty wprowadzenia i rozwoju kompetencji STEM w edukacji w różnych krajach świata. Zwrócono szczególną uwagęna funkcjonowanie centrum STEM, które jest podstawą innowacyjnego środowiska edukacyjnego uniwersytetu pedagogicznego. Dokonano podsumowania praktycznego doświadczenia we wprowa-dzaniu edukacji o profilu naukowym, technicznym, inżynieryjnym i matematycznym (STEM) na Narodowym Uniwersytecie Pedagogicznym im. Wołodymyra Hnatiuka w Tarnopolu na Ukrainie. Zbadano szczególne aspekty wpływu innowacyjnego środowiska edukacyjnego Uniwersytetu na rozwój cyfrowych kompetencji STEM.

Descargar archivos

Reglas de citación

Balyk, N., Shmyger, G., & Vasylenko, Y. (2018). Wpływ uniwersyteckiego innowacyjnego środowiska edukacyjnego na rozwój cyfrowych kompetencji STEM. International Journal of Research in E-Learning, 4(2), 45–59. Recuperado a partir de https://journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/article/view/8352

Vol. 4 Núm. 2 (2018)
Publicado: 2018-06-03


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Editor
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Este sitio web utiliza cookies para su correcto funcionamiento. Para aprovechar todas las funciones de la plataforma, acepte las cookies.