Ciechowska, Magdalena. “Badania fokusowe.” Wybrane metody jakościowe w badaniach pedagogicznych. Ciechowska, Magdalena and Szymańska, Maria (Eds.), Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum w Krakowie, 2018: 101¬¬–164. < https://www.researchgate.net/profile/Magdalena-Ciechowska/publication/320024700_Wybrane_metody_jakosciowe_w_badaniach_pedagogicznych_Czesc_I/links/5c2fa37e92851c22a3597f3d/Wybrane-metody-jakosciowe-w-badaniach-pedagogicznych-Czesc-I.pdf >.
Google Scholar
Dańko, Magdalena, and Wieszczeczyńska, Ewa. “Wymogi współczesnego rynku pracy w odniesieniu do kompetencji absolwentów kierunków humanistycznych.” Neofilolog, 2013, no 40/1: 43–57. DOI: 10.14746/n.2013.40.1.4.
Google Scholar
Głuszkowski, Michał, and Koneczniak, Grzegorz, and Paśko-Koneczniak, Dorota. “Contemporary Challenges of Teaching Russian at Universities in Poland.” Slavistična revija, 2024, no. 72/3: 307-320. DOI: 10.57589/srl.v72i3.4193.
Google Scholar
Goźdź-Roszkowski, Stanisław, and Makowski, Jacek. “Jak twórczo kształcić humanistów dla potrzeb rynku pracy? Studium przypadku: kierunek lingwistyka dla biznesu na Uniwersytecie Łódzkim.” Twórczość, zatrudnialność, uniwersytet. Płuciennik, Jarosław, and Czajkowska, Maria, and Wróblewski, Michał (Eds.). Łódź: Wydawnictwo UŁ, 2018: 25–35. DOI: 10.18778/8088-905-7.03.
Google Scholar
Grabowska, Monika, and Smuk, Maciej, and Sowa, Magdalena. “The Last of Us? Czy istnieje przyszłość dla neofilologii?” Neofilolog, 2024, no. 62/1: 9–23. DOI: 10.14746/n.2024.62.1.2.
Google Scholar
Jendza, Jarosław. “Ankietyzacja a ewaluacja procesu kształcenia. Pomiędzy orientacją na klienta a wspólną troską o jakość dydaktyki akademickiej.” “Dzień Jakości FarU”, Politechnika Gdańska, 19.10.2023, paper presented, <https://repozytorium.bg.ug.edu.pl/info/report/UOG5464c984587c4235a7d4f2e55a882a6d >
Google Scholar
Jóźwikiewicz, Przemysław. “Absolwenci ukrainistyki Uniwersytetu Wrocławskiego a rynek pracy.” Nauczanie języków obcych na potrzeby rynku pracy. Sowa, Magdalena, and Mocarz-Kleindienst, Maria, and Czyżewska, Urszula (Eds.). Lublin: Wydawnictwo KUL, 2015: 175–187.
Google Scholar
Karolczuk, Marzanna, and Lewicka-Mroczek, Ewa, and Sawicka-Mierzyńska, Katarzyna, and Sańczyk-Cruz, Anna, and Wajda, Edyta. Jakość kształcenia na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu w Białymstoku na podstawie wywiadów fokusowych ze studentami. Raport z badań, Białystok: Uniwersytet w Białymstoku, 2022. <http://hdl.handle.net/11320/14240>
Google Scholar
Karolczuk, Marzanna, and Sańczyk-Cruz Anna, and Wajda, Edyta. “‘Angażująca nauka na studiach filologicznych’ w opiniach nauczycieli akademickich (wyniki badania fokusowego).” Acta Neophilologica, 2024, Vol. 1(26): 191–206. DOI: 10.31648/an.10074.
Google Scholar
Lewicki, Roman. “Lektor komunikolog – nowy wymiar kształcenia zawodowego filologów.” Zbliżenia 6. Badania interdyscyplinarne: rzeczywistość a wyzwania. Stolarczyk-Gembiak, Anna, and Woźnicka, Marta (Eds.). Poznań–Konin: Wydawnictwo Rys, 2021: 93¬–99.
Google Scholar
Mampe, Joanna. “Współzależności pomiędzy procesem kształcenia uniwersyteckiego a wymaganiami rynku pracy oczami studentów filologii rosyjskiej Uniwersytetu Gdańskiego.” Nauczanie języków obcych na potrzeby rynku pracy. Sowa, Magdalena, and Mocarz-Kleindienst, Maria, and Czyżewska, Urszula (Eds.). Lublin: Wydawnictwo KUL, 2015: 175–187.
Google Scholar
Wilczyńska, Weronika, and Michońska-Stadnik, Anna. Metodologia badań w glottodydaktyce. Wprowadzenie. Kraków: Wydawnictwo Avalon, 2010.
Google Scholar
Smuk, Maciej. “Czego pragną przyszli filolodzy. Wyniki badania pilotażowego na temat świadomości wyboru i oczekiwań studentów filologii.” Neofilolog, 2020, no. 55/2: 195–207. DOI: 10.14746/n.2020.55.2.3.
Google Scholar
Smuk, Maciej, and Grabowska Monika, and Sowa, Magdalena. Studia filologiczne w Polsce z perspektywy studenta. Kraków: Universitas, 2023.
Google Scholar
Wojakowska, Marta. “Doskonalenie warsztatu metodycznego nauczyciela języka specjalistycznego w kontekście kształcenia nieformalnego. Wyniki badania pilotażowego.” Neofilolog, 2024, no. 62/1: 105–122. DOI: 10.14746/n.2024.62.1.7.
Google Scholar
Zając, Jolanta. “Studia filologiczne od poziomu AI. Strategiczny punkt widzenia.” Enseigner le FLE aux débutants à la philologie romane. Nouveaux défis. Grzmil-Tylutki, Halina, and Krakowska-Krzemińska, Ewa (Eds.). Kraków: Wydawnictwo UJ, 2010: 9–20. < https://ruj.uj.edu.pl/server/api/core/bitstreams/79b8e41d-fe2f-4057-8f24-8cc1fc81a902/content#page=11 >.
Google Scholar