Opublikowane: 2024-12-15

Jakie zmiany warto wprowadzić na filologii rosyjskiej? (perspektywa wykładowców i studentów)

Marzanna Karolczuk Logo ORCID

Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie wyników badania na temat zmian, które warto wprowadzić, aby kształcenie filologiczne było bardziej efektywne i satysfakcjonujące. Podjęta została próba odpowiedzi na pytania: 1) jakie sugestie formułują nauczyciele i studenci odnośnie do potrzebnych zmian w kształceniu filologicznym? 2) czy oczekiwania tych dwóch grup respondentów są zbieżne? W celu odpowiedzi na postawione pytania przeprowadzone zostało badanie jakościowe, a techniką zbierania danych były wywiady fokusowe. W dwóch oddzielnych wywiadach udział wzięli wykładowcy (6 osób) i studenci filologii rosyjskiej (6 osób). Wyniki badania pokazały, że sugerowane przez obie grupy respondentów zmiany są zbieżne jedynie w kilku obszarach i dodatkowo są w różny sposób interpretowane. Omówione zostały sugestie dotyczące zmian w klasie i poza nią.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Karolczuk, M. (2024). Jakie zmiany warto wprowadzić na filologii rosyjskiej? (perspektywa wykładowców i studentów). Przegląd Rusycystyczny, (4 (188), 219–236. https://doi.org/10.31261/pr.17900

Cited by / Share

Nr 4 (188) (2024)
Opublikowane: 2024-12-19


ISSN: 0137-298X

Wydawca
Polskie Towarzystwo Rusycystyczne oraz Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.