Opublikowane:

CАД/ПАРК КАК «ТЕАТР ПАМЯТИ» В ДРАМАТУРГИИ ПАВЛА ПРЯЖКО (САД АФРОДИТЫ ДУБОВИК, УРОЖАЙ, ПАРКИ И САДЫ)

Olga Bagdasarian

Abstrakt

SAD/PARK JAKO «TEATR PAMIĘCI» W DRAMATURGII PAWŁA PRIAŻKI (SAD AFRODYTY DUBOWIK, URODZAJ, PARKI I SADY)

W artykule podjęto próbę interpretacji obrazu sadu w dramaturgii Pawła Priażki. Sad w sztukach współczesnego dramaturga występuje jako swego rodzaju „terytorium pamięci” (osobistej, kulturowej, historycznej). Egzystencja bohaterów w tej przestrzeni jest prowokacją, ponieważ ustala ona dystans między ideą sadu jako nosiecielem „wyższych wartości” a takim wariantem tej egzystencji, który w twórczości Priażki staje się wskaźnikiem kondycji współczesnego świata.

AN ORCHARD AS A “THEATRE OF MEMORY” IN PAVEL PRYAZHKO’S DRAMATURGY

This article displays various interpretations of the image of an orchard in dramaturgy by Pavel Pryazhko. orchard is used there as “a territory of memory” (personal, cultural and historical). The existence of characters on such territory is rather provocative one because it establishes the distance between the idea of an orchard (as a symbol of the “highest values”) and its modern «variant», which becomes the metaphor of contemporary life.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Bagdasarian, O. (2016). CАД/ПАРК КАК «ТЕАТР ПАМЯТИ» В ДРАМАТУРГИИ ПАВЛА ПРЯЖКО (САД АФРОДИТЫ ДУБОВИК, УРОЖАЙ, ПАРКИ И САДЫ). Przegląd Rusycystyczny, (1). Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/PR/article/view/4602

Nr 1 (2015)
Opublikowane: 2016-04-24


ISSN: 0137-298X

Wydawca
Polskie Towarzystwo Rusycystyczne oraz Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.