Published: 2007-03-01

Kognitywizm w nauczaniu języka biznesu studentów fi lologii

Natalia Krenska

Abstract

KOGNITYWIZM W NAUCZANIU JĘZYKA BIZNESU STUDENTÓW WYDZIAŁÓW FILOLOGICZNYCH NA UNIWERSYTETACH

Streszczenie

Artykuł poświęcony jest nauczaniu studentów-fi lologów komunikacji językowej zawodowo ukie-runkowanej na język biznesu, którego rosnącą popularność obserwujemy na całym świecie. Oparty jest na analizie języka biznesu, jego specyfi cznych cechach i różnicach w porównaniu z innymi językami zawodowymi. Artykuł zwraca uwagę na kwestię kognitywnego podejścia w jego nauczaniu jako najefektywniejszego i najskuteczniejszego narzędzia komunikacji. Biorąc pod uwagę fi lologiczną specjalizację dającą wiele możliwości dla realizacji kognitywnych strategii w nauczaniu języka biznesu, artykuł podkreśla, że tylko poprzez zastosowanie takich właśnie strategii zagwarantujemy studentom skuteczną, zrozumiałą i zawodowo poprawną komunikacje w biznesie.

COGNITIVE LINGUISTICS IN TEACHING  BUSINESS LANGUAGE TO STUDENTS OF UNIVERSITY LANGUAGE DEPARTMENTS  

Summary

This article is devoted to the problem of teaching business language to students of university language departments. Based on a detailed analysis of business language, its peculiarities and diffe-rences from other Languages for Specifi c Purposes (LSP), the article argues for a cognitive approach to teaching it, as the most effective and expedient one. As it is argued, the cognitive approach is particularly suited to students with a language concentration. 

Download files

Citation rules

Krenska, N. (2007). Kognitywizm w nauczaniu języka biznesu studentów fi lologii. Przegląd Rusycystyczny [Russian Studies Review], (2). Retrieved from https://journals.us.edu.pl/index.php/PR/article/view/3836

No. 2 (2007)
Published: 2015-08-28


ISSN: 0137-298X
Ikona DOI 10.31261/pr

Publisher
Polskie Towarzystwo Rusycystyczne oraz Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

This website uses cookies for proper operation, in order to use the portal fully you must accept cookies.