Опубликовано: 2018-05-13

GRA JĘZYKOWA W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ CZYLI JAK ZWIĘKSZYĆ MOTYWACJĘ STUDENTÓW DO NAUKI JĘZYKA?

Joanna Darda-Gramatyka , Gabriela Sitkiewicz (Szewczyk)

Аннотация

Prezentowany artykuł stanowi podsumowanie językowej gry miejskiej „Po śladach rosyjskich w Krakowie”. W grze wzięło udział 80 osób, a 41 z nich wypełniło dobrowolną ankietę z informacją zwrotną. Celem ankiety było zbadanie, na ile studenci są świadomi procesów grupowych, w których uczestniczą oraz jak te procesy wpływają na ich motywację do nauki języka obcego. Wyniki naszych badań pokazują, że wzajemne odziaływanie członków grupy na siebie ma bezpośredni związek z motywacją studentów do osiągania lepszych wyników. Świadomość wpływu procesów grupowych na jednostkę jest niezwykle istotna, ponieważ umiejętne zarządzanie tymi procesami można wykorzystać w planowaniu strategii pracy z grupami studentów w celu zwiększenia ich efektywności w osiąganiu wyznaczonych celów. Tworzenie odpowiedniej przestrzeni do uczenia się doskonale wspierają ćwiczenia wykorzystujące elementy rywalizacji, zabawy, czy mechanikę gry. Wpływ grupy na jednostkę oraz facylitacja nie są nowymi zagadnieniami, ale są to tematy aktualne i wciąż wymagające wielu badań. 

Скачать файлы

Правила цитирования

Darda-Gramatyka, J., & Sitkiewicz (Szewczyk), G. (2018). GRA JĘZYKOWA W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ CZYLI JAK ZWIĘKSZYĆ MOTYWACJĘ STUDENTÓW DO NAUKI JĘZYKA?. Przegląd Rusycystyczny [Русское обозрение], (1). извлечено от https://journals.us.edu.pl/index.php/PR/article/view/6269

№ 1 (2018)
Опубликовано: 2018-09-21


ISSN: 0137-298X
Ikona DOI 10.31261/pr

Издатель
Polskie Towarzystwo Rusycystyczne oraz Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

Этот сайт использует файлы cookie для правильной работы. Чтобы воспользоваться всеми функциями портала, примите файлы cookie.