Opublikowane: 2022-06-13

Warunki komercjalizacji wiedzy w Gruzji: studium przypadku nauk społecznych na Tbiliskim Uniwersytecie Państwowym

Sandro Tabatadze Logo ORCID , Salome Dundua Logo ORCID

Abstrakt

W dzisiejszych czasach głęboka współpraca między uczelniami, ośrodkami badawczymi i przemysłowymi jest ważnym bodźcem wzrostu gospodarczego. Jednak nadal nie jest jasne, jak przebiega proces komercjalizacji wiedzy w krajach, które mają doświadczenie wysoce scentralizowanej gospodarki i edukacji. Tbiliski Uniwersytet Państwowy jest postrzegany jako ośrodek przyspieszający procesu rozwoju komercjalizacji wiedzy, głównie ze względu na swoje powiązania międzynarodowe, choć kwestia komercjalizacji wiedzy z zakresu nauk społecznych jest nadal w większości pomijana. Niniejsze badania analizują przypadek najstarszej, największej i najbardziej umiędzynarodowionej uczelni w Gruzji. Kompleksowe badanie ma na celu określenie czynników makro i mikro, które sprawiają, że komercjalizacja wiedzy w naukach społecznych kończy się powodzeniem lub porażką. Wyniki pokazują, że niektórzy przedstawiciele społeczności uniwersyteckiej uważają, że komercjalizacja opiera się głównie 
na naukach przyrodniczych i ścisłych. Inni natomiast twierdzą, że wkład w rozwój społeczny jest najważniejszym możliwym transferem wiedzy.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Tabatadze, S., & Dundua, S. (2022). Warunki komercjalizacji wiedzy w Gruzji: studium przypadku nauk społecznych na Tbiliskim Uniwersytecie Państwowym. Studia Politicae Universitatis Silesiensis, 34, 3–26. https://doi.org/10.31261/spus.13040

Cited by / Share

Tom 34 (2022)
Opublikowane: 2023-06-02


ISSN: 1895-3492
eISSN: 2353-9747
Ikona DOI 10.31261/spus

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.