Bennett, W.L., Entman, R.M. (2001). Mediated politics: An introduction. W: W.L. Bennett i R.M. Entman (red.), Mediated politics: Communication in the future of democracy (s. 1–29). Cambridge University Press.
Google Scholar
CBOS. (2023). Źródła informacji o wydarzeniach w kraju i na świecie. Komunikat z badań nr 68/2023. https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2023/K_068_23.PDF
Google Scholar
Cyhelský, L. (1983). Pojęcie indeksu w statystyce ekonomicznej. Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, 45(1), 133–150.
Google Scholar
DellaVigna, S., Kaplan, E. (2007). The Fox News effect: Media bias and voting. The Quarterly Journal of Economics, 122(3), 1187–1234. https://doi.org/10.1162/qjec.122.3.1187
Google Scholar
Entman, R.M. (2007). Framing bias: Media in the distribution of power. Journal of Communication, 57(1), 163–173. https://doi.org/10.1111/j.1460-2466.2006.00336.x
Google Scholar
Gans, H.J. (2004). Deciding what’s news: A study of CBS Evening News, NBC Nightly News, „Newsweek”, and „Time”. Northwestern University Press.
Google Scholar
Godzic, W. (2004). Telewizja i jej gatunki. Po „Wielkim Bracie”. Universitas.
Google Scholar
Groeling, T. (2008). Who’s the fairest of them all? An empirical test for partisan bias on ABC, CBS, NBC, and Fox News. Presidential Studies Quarterly, 38(4), 631–657. https://doi.org/10.1111/j.1741-5705.2008.02668.x
Google Scholar
Hopmann, D.N., Van Aelst, P., Legnante, G. (2012). Political balance in the news: A review of concepts, operationalizations and key findings. Journalism, 13(2), 240–257. https://doi.org/10.1177/1464884911427804
Google Scholar
Hoskins, A. (2008). Newscast. W: W. Donsbach (red.), The international encyclopedia of communication (s. 3289–3292). Blackwell Publishing.
Google Scholar
Idzik, J., Klepka, R. (2019). O analizie zawartości, czyli jak badać medialne obrazy świata? W: R. Klepka i J. Idzik (red.), Medialne obrazy świata. T. 2. Polityka i bezpieczeństwo w relacjach medialnych (s. 11–32). Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego.
Google Scholar
Klepka, R. (2016). Analiza zawartości mediów. Dlaczego i do czego można ją wykorzystać w nauce o bezpieczeństwie i politologii? Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Securitate et Educatione Civili, 6, 32–41.
Google Scholar
Klepka, R. (2018). Medialna walka o dobrą zmianę. Obraz wyborów parlamentarnych w 2015 roku w wybranych mediach. Wydawnictwo Libron.
Google Scholar
Klepka, R. (2021). Polityka w krzywym zwierciadle mediów. Stronniczość polityczna mediów w relacjonowaniu parlamentarnych kampanii wyborczych w 2015 i 2019 roku. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego.
Google Scholar
Klepka, R. (2023). „Nihil durat in aeternum”: On the ecosystem of political communication in the process of dynamic changes, main trends and resulting threats. Zeszyty Prasoznawcze, 66(2), 11–24. https://doi.org/10.4467/22996362PZ.23.013.17977
Google Scholar
Kolczyński, M. (2017). Stronniczość mediów w bipolarnym środowisku politycznym. Tygodnik „Polityka” w kampaniach wyborczych 2015 roku. Polityka i Społeczeństwo, 1, 33–47. https://doi.org/10.15584/polispol.2017.1.3
Google Scholar
Kułaga, W., Czepiec-Veltzé, K. (2022). Obraz pierwszego miesiąca wojny w Ukrainie w memach internetowych. Media i Społeczeństwo. Medioznawstwo – komunikologia – semiologia – socjologia mediów – media a pedagogika, 17(2), 82–100. https://doi.org/10.5604/01.3001.0016.3048
Google Scholar
Kurdupski, M. (2023). „Wiadomości” liderem programów informacyjnych. Widzów zyskała także „Panorama”. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wiadomosci-liderem-programow-informacyjnych-fakty-stracily-widzow
Google Scholar
Kurdupski, M. (2023). „Wiadomości” liderem programów informacyjnych. Wszystkie dzienniki ze spadkiem oglądalności. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/propaganda-wiadomosci-prowadzacy-fakty-wydarzenia-wrzesien-2023-rok
Google Scholar
Levasseur, D.G. (2008). Media bias. W: L.L. Kaid i C. Holtz-Bacha (red.), Encyclopedia of political communication (T. 2, s. 433–440). Sage Publications.
Google Scholar
Maguś, W. (2016). Logika mediów a komunikacyjny pragmatyzm polityków. W: W. Furman, P. Kuca i D. Szczepański (red.), Media w kampaniach wyborczych (s. 38–49). Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Google Scholar
Maguś, W. (2018). Donald Trump kontra media. Res Rhetorica, 5(2), article 2. https://doi.org/10.29107/rr2018.2.6
Google Scholar
McQuail, D. (2010). McQuail’s mass communication theory. Sage Publications.
Google Scholar
Mutz, D.C. (1998). Impersonal influence: How perceptions of mass collectives affect political attitudes. Cambridge University Press.
Google Scholar
Nowak, S. (2007). Metodologia badań społecznych. Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Schulz, W., Zeh, R. (2005). The changing election coverage of German television. A content analysis: 1990–2002. Communications, 30(4), 385–407. https://doi.org/10.1515/comm.2005.30.4.385
Google Scholar
Shehata, A., Strömbäck, J. (2014). Mediation of political realities: Media as crucial sources of information. W: F. Esser i J. Strömbäck (red.), Mediatization of politics: Understanding the transformation of Western democracies (s. 93–113).
Google Scholar
Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1057/9781137275844_6 Ustawa z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji. Dz.U. z 1993 r. Nr 7, poz. 34.
Google Scholar
Williams, A. (1975). Unbiased study of television news bias. Journal of Communication, 25(4), 190–199. https://doi.org/10.1111/j.1460-2466.1975.tb00656.
Google Scholar