Opublikowane: 2025-02-10

Stronniczość polityczna telewizyjnych audycji informacyjnych w okresie parlamentarnej kampanii wyborczej w Polsce w 2023 r.

Rafał Klepka Logo ORCID , Wojciech Kułaga Logo ORCID , Wojciech Maguś Logo ORCID
Dział: Komunikowanie społeczne i polityczne
https://doi.org/10.31261/spus.16669

Abstrakt

Artykuł prezentuje część wyników badań autorów nad stronniczością polityczną polskich mediów w okresie poprzedzającym elekcję parlamentarną w 2023 r. W opracowaniu została przedstawiona analiza zawartości
trzech najpopularniejszych telewizyjnych audycji informacyjnych w Polsce: „Wiadomości” TVP, „Wydarzeń” Polsatu i „Faktów” TVN, nadawanych w ciągu miesiąca przed dniem wyborów parlamentarnych. Zebrane dane wykorzystano do obliczenia miernika w postaci Indeksu Stronniczości Politycznej Mediów, który umożliwia porównywanie skali stronniczości różnych mediów w tym samym czasie oraz tego samego medium w różnych okresach. Zaprezentowane wyniki pozwalają ocenić, która audycja informacyjna była najbardziej, a która
najmniej stronnicza, oraz porównać siłę stronniczości z wynikami dotyczącymi okresu przed poprzednimi wyborami parlamentarnymi.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Klepka, R., Kułaga, W., & Maguś, W. (2025). Stronniczość polityczna telewizyjnych audycji informacyjnych w okresie parlamentarnej kampanii wyborczej w Polsce w 2023 r. Studia Politicae Universitatis Silesiensis, 39–55. https://doi.org/10.31261/spus.16669

Cited by / Share

Domyślna okładka

2024
Opublikowane: 2020-12-21


ISSN: 1895-3492
eISSN: 2353-9747
Ikona DOI 10.31261/spus

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.