Bailey R.: A.S. Neill. London—New York 2013.
Google Scholar
Beck Ch.C., Linscott G.: The Crucible: Forging South Africa’s Future. Honeydew 1991.
Google Scholar
Beck D.E., Cowan Ch.C.: Spiral Dynamics. Mastering Values, Leadership, and Change, Hoboken, N.J., 1996.
Google Scholar
Błajet P.: (Nie)przypadkowa edukacja. Toruń 2016.
Google Scholar
Błajet P.: Od edukacji sportowej do olimpijskiej. Studium antropologiczne. Kraków 2012.
Google Scholar
Brzezińska R., Brzeziński A.: Idee angielskiej wolnej szkoły Summerhill w polskich egzemplifikacjach. Włocławek 2012.
Google Scholar
Clare W. Graves Homepage — http://www.darewgraves.com/home.html (dostęp: 15.10.2018).
Google Scholar
Dawkins R.: Samolubny gen. Przeł. M. Skoneczny. Warszawa 2006.
Google Scholar
Dewey J.: Moje pedagogiczne credo. Przeł. J. Pieter. Lwów—Warszawa 1897.
Google Scholar
Donohue W.A.: The New Freedom: Individualism and Collectivism in the Social Lives of Americans. New Brunswick, N.J., 1995.
Google Scholar
Gierycz M., Mazurkiewicz P.: Dwie wizje człowieka — dwie wizje Europy. „Chrześcijaństwo — Świat — Polityka” 2014/2015, nr 17/18.
Google Scholar
Goodsman D.: Summerhill: Theory and Practice. Unpublished Doctoral Thesis. Norwich 1992.
Google Scholar
Graves C.W.: Levels of Existence: an Open System Theory of Values. “Journal of Humanistic Psychology” 1970, Vol. 10, No 131.
Google Scholar
Grzesik K., Kwiecińska M.: Wykorzystanie wybranych aspektów teorii integralnej w kreowaniu nowego podejścia do przywództwa. “Managment Forum” 2016, Vol 4, No 4.
Google Scholar
Kaczmarzyk M.: Szkoła memów. W stronę dydaktyki ewolucyjnej. Gliwice 2018.
Google Scholar
Kaczmarzyk M.: Zielony mem. Mikołów 2012.
Google Scholar
Kielar M.: Integralna wizja Kena Wilbera i jej zastosowanie w edukacji. Warszawa 2012.
Google Scholar
Kielar M.: Jak rozwijają się ludzkie systemy wartości — https://www.edurada.pl/artykuly/jak-rozwijaja-sie-ludzkie-systemy-wartosci/ (dostęp: 15.10.2018).
Google Scholar
Kupisiewicz S.: Szkoła w XX wieku. Warszawa 2006.
Google Scholar
Laloux F.: Pracować inaczej. [Przeł. M. Konieczniak]. Warszawa 2015.
Google Scholar
Murzyn A.: Wokół Kena Robinsona kreatywnego myślenia o edukacji. Kraków 2013.
Google Scholar
Neill A.S.: Dreadful School. London 1936.
Google Scholar
Neill A.S.: Nowa Summerhill. Przeł. M. Duch. Poznań 2000.
Google Scholar
Neill A.S.: Summerhill. Szkoła wolnych ludzi. Przeł. B. Białecka. Warszawa 2014.
Google Scholar
Okoń W.: Dziesięć szkół alternatywnych. Warszawa 1999.
Google Scholar
Okoń W.: Szkoły eksperymentalne w świecie: 1900—1960. Warszawa 1964.
Google Scholar
Siebiert H.: Metody pracy kształceniowej. Podręcznik nauczania aktywizującego. Przeł. A. Murzyn. Kraków 2005.
Google Scholar
Skalski T.: Projekt integralny. Życie i praca. Katowice 2014.
Google Scholar
Sowell T.: The Conflict of Visions. Ideological Origins of Political Struggles. New York 1987.
Google Scholar
Staśkiewicz T.: Wszyscy będziemy turkusowi — https://innpoland.pl/127905,wszyscy-bedziemy-turkusowi-nowy-paradygmat-zarzadzania-w-firmie-przyszlosci (dostęp: 15.10. 2018).
Google Scholar
Strona internetowa szkoły Summerhill — http://www.summerhillschool.co.uk/thevery-basics.php (dostęp: 8.01.2019).
Google Scholar