Opublikowane: 2020-06-21

Polityczny kontekst reform i kondycja polskiej szkoły w trakcie pierwszej kadencji rządów Prawa i Sprawiedliwości

Natalia Stępień-Lampa Logo ORCID

Abstrakt

W artykule scharakteryzowano najważniejsze zmiany w ustroju szkolnym podjęte w latach 2015–2019 i polityczny kontekst tych zmian. Analizie poddano podwyższenie wieku obowiązkowej edukacji oraz założenia reformy systemu oświaty, w wyniku której m.in. zlikwidowano szkoły gimnazjalne. W dalszej części przedstawiono zdanie opinii publicznej na temat polskiej szkoły oraz wprowadzanej w niej zmiany. Ostatnią kwestią podjętą w opracowaniu są wyniki badania PISA 2018.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Stępień-Lampa, N. (2020). Polityczny kontekst reform i kondycja polskiej szkoły w trakcie pierwszej kadencji rządów Prawa i Sprawiedliwości. Studia Politicae Universitatis Silesiensis, 29, 49–59. https://doi.org/10.31261/spus.9574

Cited by / Share

Tom 29 (2020)
Opublikowane: 2020-06-15


ISSN: 1895-3492
eISSN: 2353-9747
Ikona DOI 10.31261/spus

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.