Bauman Z.: Retrotopia. Jak rządzi nami przeszłość. Przeł. K. Lebek. Warszawa 2018.
Google Scholar
Bauman Z.: Szanse etyki w zglobalizowanym świecie. Przeł. J. Konieczny. Kraków 2007.
Google Scholar
Biesta G.J.J.: Learning Democracy in School and Society Education, Lifelong Learning, and the Politics of Citizenship. Rotterdam–Boston–Taipei 2011.
Google Scholar
Czapliński P.: Stąd do większości. Literatura i demokracja afektywna. W: Prognozowanie teraźniejszości. Myślenie z wnętrza kryzysu. Red. P. Czapliński, J.B. Bednarek. Gdańsk 2018, s. 321–350.
Google Scholar
Giroux H.A., Witkowski L.: Edukacja i sfera publiczna. Idee i doświadczenia pedagogiki radykalnej. Kraków 2010.
Google Scholar
Habermas J.: Strukturalne przeobrażenia sfery publicznej. Przeł. W. Lipnik, M. Łukasiewicz. Warszawa 2007.
Google Scholar
Kwieciński Z.: Grzęzawisko. Eseje z pedagogiki społecznej i krytycznej socjologii edukacji. Stary Toruń 2019.
Google Scholar
Podemski K.: Wojna elit symbolicznych: „rzecznicy narodu” kontra „światli obywatele”. W: Prognozowanie teraźniejszości. Myślenie z wnętrza kryzysu. Red. P. Czapliński, J.B. Bednarek. Gdańsk 2018, s. 161–186.
Google Scholar
Potulicka E., Rutkowiak J.: Neoliberalne uwikłania edukacji. Kraków 2012.
Google Scholar
Snyder T.: O tyranii. Dwadzieścia lekcji z dwudziestego wieku. Przeł. B. Pietrzyk. Kraków 2017.
Google Scholar
Witkowski L.: Jak uprawiać humanistykę? W stronę polityki wrażliwości. „Chowanna” 2017, T. 1 (48), s. 23–41.
Google Scholar
Żakowski J.: Oblężona demokracja. Rozmowy. Warszawa 2019.
Google Scholar