Adamczyk M.: Wprowadzenie do teorii kapitału społecznego. Lublin 2013.
Google Scholar
Bauman Z.: Ponowoczesne wzory osobowe. „Studia Socjologiczne” 2001, nr 1 (200), s. 7–31.
Google Scholar
Bauman Z.: Razem, osobno. Przeł. T. Kunz. Kraków 2003.
Google Scholar
Bauman Z., Leoncini T.: Płynne pokolenie. Z włoskiego przeł. S. Żuchowski. Warszawa 2018.
Google Scholar
Beck U., Beck-Gernsheim E.: The Normal Chaos of Love. Cambridge 1995.
Google Scholar
Cassirer E.: Esej o człowieku. Wstęp do filozofii kultury. Przeł. A. Staniewska. Przedmową poprzedził B. Suchodolski. Wyd. 2. Warszawa 1977.
Google Scholar
Giddens A.: Konsekwencje nowoczesności. Przekł. E. Klekot. Kraków 2008.
Google Scholar
Giddens A.: Nowoczesność i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności. Tłum. A. Szulżycka. Wyd. 2. Warszawa 2010.
Google Scholar
Giddens A.: Przemiany intymności: seksualność, miłość i erotyzm we współczesnych społeczeństwach. Przeł. A. Szulżycka. Warszawa 2006.
Google Scholar
Giddens A.: Socjologia. Współpr. Ph.W. Sutton. Tłum. O. Siara, A. Szulżycka, P. Tomanek. Warszawa 2012.
Google Scholar
Giza‑Poleszczuk A.: Rodzina a system społeczny. Reprodukcja i kooperacja w perspektywie interdyscyplinarnej. Warszawa 2005.
Google Scholar
Grochalska M.: Kobiety w związkach jako ofiary dyskursu „szczęśliwej rodziny”. W: Zagadnienia małżeństwa i rodzin w perspektywie feministyczno-genderowej. Red. K. Slany. Kraków 2013, s. 143–156.
Google Scholar
Habermas J.: Teoria działania komunikacyjnego. T. 2: Przyczynek do krytyki rozumu funkcjonalnego. Przeł. A.M. Kaniowski. Przekł. Przejrzał M.J. Siemek. Warszawa 2002.
Google Scholar
Hochschild A.R.: The Commercialization of Intimate Life: Notes from Home and Work. Berkeley–Los Angeles 2003.
Google Scholar
Hochschild A.R.: „Rent a Mom” and Other Services: Markets, Meanings and Emotions. „International Journal of Work Organisation and Emotion” 2005, vol. 1, no. 1. https://doi.org/10.1504/IJWOE.2005.007328.
Google Scholar
Hochschild A.R.: Zarządzanie emocjami. Komercjalizacja ludzkich uczuć. Tłum. J. Konieczny. Warszawa 2009.
Google Scholar
Illouz E.: Uczucia w dobie kapitalizmu. Przeł. Z. Simbierowicz. Z oryginałem porównał J. Niżnik. Zredagowała, indeks osób i postaci wraz z notą biograficzną przygotowała E. Nowakowska-Sołtan. Warszawa 2010.
Google Scholar
Jamieson L.: Intimacy: Personal Relationships in Modern Societies. Cambridge–Malden 1998.
Google Scholar
Markus H.R., Kitayama S.: Culture and the Self: Implications for Cognition, Emotion, and Motivation. „Psychological Review” 1991, vol. 98, no. 2, s. 224–253.
Google Scholar
Marody M.: Jednostka po nowoczesności: perspektywa socjologiczna. Wyd. 2, dodruk. Warszawa 2016.
Google Scholar
McNair B.: Porno? Chic!: How Pornography Changed the World and Made It a Better Place. Abingdon–New York 2012.
Google Scholar
Sandholtz K. et al.: Beyond Juggling, Rebalancing Your Busy Life. W: Born to Buy: the Commercialized Child and the New Consumer Culture. Ed. J.B. Schor. New York 2004.
Google Scholar
Weeks J.: The World We Have Won: The Remaking of Erotic and Intimate Life Since 1945. London–New York 2007.
Google Scholar