Opublikowane: 2022-12-29

Religijność młodzieży szkół średnich w procesie przemian (2015–2022) ‒ analiza socjologiczna

Janusz Mariański Logo ORCID

Abstrakt

Dzisiaj ważne jest szukanie odpowiedzi nie tyle na pytanie, czy się zmienia – bo wiemy, że tak jest – ile na pytanie, jak się zmienia religijność młodzieży, jakie czynniki przyspieszają ten proces, które aspekty religijności podlegają przyspieszonej dekonstrukcji, jakie są mechanizmy tych przemian. W niniejszym studium socjologicznym religijność młodzieży szkolnej opisano na przykładzie wybranych parametrów religijności: autodeklaracje wyznaniowe, przynależność religijna, wiara i wierzenia religijne, praktyki religijne obowiązkowe. Postawiono hipotezę, że religijność w społeczeństwie postpandemicznym nie osiągnęła poziomu, jaki miała w okresie przed pandemią, zwłaszcza w dziedzinie praktyk religijnych. Religijność młodzieży szkolnej w naszym kraju przedstawiono w ramach analizy socjologicznej wyników badań socjologicznych i sondaży opinii publicznej zrealizowanych w latach 2015–2022.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Mariański, J. (2022). Religijność młodzieży szkół średnich w procesie przemian (2015–2022) ‒ analiza socjologiczna. Chowanna, (2(59), 1–34. https://doi.org/10.31261/CHOWANNA.2022.59.01

Cited by / Share

Nr 2(59) (2022)
Opublikowane: 2024-05-28


ISSN: 0137-706X
eISSN: 2353-9682

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.