Burowska Z., Głowacka E.: Psychodydaktyka muzyczna. Zarys problematyki. Akademia Muzyczna w Krakowie, Kraków 1998.
Google Scholar
Chomiak S.: O ruchu w śpiewie i śpiewie ciała w ruchu. W: Współczesna chóralistyka. [T.] 1: Wartości, konteksty, perspektywy. Red. A. Franków‑Żelazny. Wydawnictwo Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, Wrocław 2018, s. 95–106.
Google Scholar
Dadak-Kozicka K.: Śpiewajże mi jako umiesz. Muzykowanie w szkole według koncepcji Kodálya. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1992.
Google Scholar
Derwid [W. Lutosławski]: Piosenki taneczne 1. Na głos i fortepian. Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Kraków 2013.
Google Scholar
Drobner M.: Śpiewający zwierzyniec. Pieśni dla dzieci na 1 lub 2 głosy z towarzyszeniem fortepianu. Op. 29. Teksty J. Brzechwa. Czytelnik, Warszawa 1947.
Google Scholar
Erdei P.: [Przedmowa do:] I. Herboly-Kocsár: Nauczanie polifonii, harmonii i form w szkole podstawowej. Akademia Muzyczna im. Fryderyka Chopina w Warszawie, Warszawa 2005.
Google Scholar
Frołowicz E.: Piosenki dla dzieci Witolda Lutosławskiego – marginalizowany obszar twórczości. „Muzyka. Historia. Teoria. Edukacja” 2014, nr 4, s. 29–41. https://doi.org/10.34767/MHTE.2014.04.02.
Google Scholar
Gałęska-Tritt J.: Dzieci lubią śpiewać, a my razem z nimi! Mały poradnik metodyczny dla wychowawców i rodziców. Wydawnictwo Mila, Poznań 2007.
Google Scholar
Gordon E.E.: Umuzykalnianie niemowląt i małych dzieci. Teoria i wskazówki praktyczne. [Tłum. E. Kuchtowa, A. Zielińska]. Zamiast Korepetycji, Kraków 1990.
Google Scholar
Jeremus-Lewandowska A.: Metodyka pracy z młodym talentem wokalnym. Materiał z Konferencji Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów Śpiewu. Akademia Muzyczna im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu, Instytut
Google Scholar
Wokalistyki, Poznań 2022. Archiwum prywatne.
Google Scholar
Kamińska B.: Kompetencje wokalne dzieci i młodzieży. Ich poziom, rozwój i uwarunkowania. Akademia Muzyczna im. Fryderyka Chopina w Warszawie, Warszawa 1997.
Google Scholar
Kodály Z.: O edukacji muzycznej. Pisma wybrane. Red. M. Jankowska. Wydawnictwo AMFC–Węgierski Instytut Kultury, Warszawa 2002.
Google Scholar
Kolago B. [muzyka], Gellner D. [teksty]: Piosenki Zielonej Półnutki. Ilustr. I. Czesny, J. Stępień. Wydawnictwa Radia i Telewizji, Warszawa 1989.
Google Scholar
Kolasiński J.: Lubelskie pieśni ludowe. Na sopran z orkiestrą smyczkową lub z fortepianem. Op. 36. Wyd. 2. Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Kraków 1953.
Google Scholar
Konowalski B. [muzyka], Bystrzycka Z., Przymanowski J. [teksty]: Jakie ładne chłopaki. Wydawnictwo Ministerstwa Obrony Narodowej, Warszawa 1982.
Google Scholar
Lutosławski W.: Słomkowy łańcuszek. Piosenki dziecinne na głos, flet, obój, 2 klarnety i fagot. Słowa J. Porazińska, T. Lenartowicz, L. Krzemieniecka. Wyd. 2. Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Kraków 2013.
Google Scholar
Łobos A.: Walory poznawcze, wychowawcze i terapeutyczne „Śpiewnika dla dzieci” Marii Konopnickiej – ich przydatność w pracy logopedycznej. „Logopedia Silesiana” 2013, nr 2, s. 110–132. Pobrano z: https://journals.us.edu.pl/index.php/LOGOPEDIASILESIANA/article/view/3140 [12.10.2023].
Google Scholar
Łukaszewski L.: Pielęgnacja, kształcenie i rozwijanie głosu dziecka. Musica Sacra Edition, Warszawa 2009.
Google Scholar
Mitrinowicz-Modrzejewska A.: Fizjologia i patologia głosu. Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Kraków 1958.
Google Scholar
Polskie pieśni ludowe. W układzie jedno- i dwugłosowym. Zebrał i oprac. C. Kozietulski. Towarzystwo Szkoły Ludowej, Lwów 1933.
Google Scholar
Sikorski K.: Matulu moja. Pieśń do słów ludowych. Na głos niski z fortepianem. Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Kraków 1950.
Google Scholar
Stencel B.: Piosenki dla dzieci Witolda Lutosławskiego. W: Eadem: Od solmizacji do audiacji. Z problematyki nauczania kształcenia słuchu. Wydawnictwo Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, Katowice 2013, s. 171–177.
Google Scholar
Suświłło M.: Psychopedagogiczne uwarunkowania wczesnej edukacji muzycznej. Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn 2001.
Google Scholar
Sygietyński T.: Mazowsze. 25 najpopularniejszych piosenek. Fortepian (akordeon) z tekstem. Red. W. Rudziński. Wyd. 6. Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Kraków 2014.
Google Scholar
Vivaldi A.: Cztery pory roku. Płyta CD 004. Zespół Państwowych Szkół Muzycznych, Państwowa Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna II st. im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, Katowice 2006.
Google Scholar
Wacholc M.: Śpiewnik polski. Wyd. 4. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2020.
Google Scholar
Waluga A.: Śpiew w perspektywie edukacji muzycznej. Koncepcje, badania, programy. Wydawnictwo Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, Katowice 2012.
Google Scholar
Winnicka M.: „Pory roku” Noskowskiego jako materiał dydaktyczny dla młodych odbiorców. Walory artystyczne. „Muzyka. Historia. Teoria. Edukacja” 2018, nr 8, s. 11–35. https://doi.org/10.34767/MHTE.2018.01.01.
Google Scholar
Wojtyński C.J.: Emisja głosu. Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa 1970.
Google Scholar
Wójcik P.: Rola kompozytora i dyrygenta w procesie rozwoju młodego chórzysty. „Notes Muzyczny” 2022, nr 1 (17), s. 173–189. https://doi.org/10.5604/01.3001.0015.8729.
Google Scholar
Zachwatowicz-Jasieńska K.: Polskie belcanto. Jak śpiewać dobrze. Wyd. 2. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2010.
Google Scholar