Babicka-Wirkus A.: Troska o siebie jako wyzwanie we współczesnej kulturze. „Studia z Teorii Wychowania” 2024 (w druku).
Google Scholar
Cybal-Michalska A.: Szkoła jako przestrzeń rozwoju proaktywności jednostki w świecie permanentnej zmiany. W: Szkoła i nauczyciel w obliczu zmian społecznych i edukacyjnych. Red. J. M. Łukasik, I. Nowosad, M.J. Szymański. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2021, s. 67–75.
Google Scholar
Czerepaniak-Walczak M.: Proces emancypacji kultury szkoły. Wolters Kluwer, Warszawa 2018.
Google Scholar
Dudzikowa M.: Użyteczność pojęcia działań pozornych jako kategorii analitycznej. Egzemplifikacje z obszaru edukacji (i nie tylko). W: Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej. Red. M. Dudzikowa, K. Knasiecka-Falbierska. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2013, s. 27–82.
Google Scholar
Freire P., Giroux H.A.: Edukacja, polityka i ideologia. Tłum. L. Witkowski. W: Edukacja i sfera publiczna. Idee i doświadczenia pedagogiki radykalnej. Red. H.A. Giroux, L. Witkowski. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2010, s. 185–199.
Google Scholar
Habermas J.: Teoria działania komunikacyjnego. Przeł. A.M. Kaniowski. T. 1. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
Google Scholar
Kwaśnica R.: O szkole poza kulturową oczywistością. Wprowadzenie do rozmowy. Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2015.
Google Scholar
McLaren P.: Życie w szkołach. Wprowadzenie do pedagogiki krytycznej. Przeł. A. Dziemianowicz-Bąk, J. Dzierzgowski, M. Starnawski. Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2015.
Google Scholar
Nalaskowski A.: Szkoła laboratorium. Od działań autorskich do pedagogii źródeł. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2017.
Google Scholar
Nowosad I.: Kultura szkoły – w tyglu smaków i aromatów. „Czas Kultury” 2020, nr 1, s. 7–12.
Google Scholar
Śliwerski B.: Pozory sprawstwa reform oświatowych w III RP. W: Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej. Red. M. Dudzikowa, K. Knasiecka-Falbierska. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2013, s. 103–130.
Google Scholar
Twierdza. Szkoła w metaforze militarnej. Co w zamian? Red. M. Dudzikowa, S. Jaskulska. Wolters Kluwer, Warszawa 2016.
Google Scholar
Wallerstein I.: Utopistyka. Alternatywy historyczne dla XXI wieku. Przeł. I. Czyż. Oficyna Wydawnicza Bractwa Trojka, Poznań 2008.
Google Scholar
Witkowski L.: Uroszczenia i transaktualność w humanistyce. Florian Znaniecki: dziedzictwo idei i jego pęknięcia. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2022.
Google Scholar
Znaniecki F.: Kierownictwo a zwolennictwo we współpracy twórczej. Przekł. C. Jastrzębiec-Kozłowski. „Kultura i Wychowanie” 1934, R. 1, z. 4, s. 277–294.
Google Scholar