B o b r o w s k a - N o w a k W., D r y n d a D.: Słownik pedagogów polskich. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 1998.
Google Scholar
G r u s z c z y k - K o l c z y ń s k a E.: Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. Warszawa: Wydwanictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1992.
Google Scholar
G r u s z c z y k - K o l c z y ń s k a E.: O dzieciach matematycznie uzdolnionych. Książka dla rodziców i nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Nowa Era, 2012.
Google Scholar
G r u s z c z y k - K o l c z y ń s k a E.: Wspomaganie rozwoju umysłowego oraz edukacja matematyczna dzieci w ostatnim roku wychowania przedszkolnego i w pierwszym roku edukacji szkolnej. Cele i treści kształcenia, podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz opisy zajęć z dziećmi w domu, w przedszkolu i w szkole. Książka dla nauczycieli i rodziców. Warszawa: Wydawnictwo Edukacja Polska, 2009.
Google Scholar
G r u s z c z y k - K o l c z y ń s k a E.: Zastosowanie darów Froebla w Dziecięcej matematyce. Treści kształcenia, komentarze metodyczne oraz opisy zajęć wspomagających rozwój umysłowy i edukację matematyczną przedszkolaków. Lublin: Froebel.pl Sp. z o.o., 2017.
Google Scholar
G r u s z c z y k - K o l c z y ń s k a E., M o r o z H., Ł y s e k J., W o j n o ws k a M.: Diagnoza działalności matematycznej dzieci z klas początkowych. Katowice: Uniwersytet Śląski, 1985.
Google Scholar
G r u s z c z y k - K o l c z y ń s k a E., Z i e l i ń s k a E.: Dziecięca matematyka: książka dla rodziców i nauczycieli. Warszawa: Wydwanictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997.
Google Scholar
G r u s z c z y k - K o l c z y ń s k a E., Z i e l i ń s k a E.: Nauczycielska diagnoza edukacji matematycznej dzieci. Metody, interpretacja i wnioski. Warszawa: Wydawnictwo Nowa Era, 2013.
Google Scholar
http://dziennikustaw.gov.pl/du/2017/356/1 [12.02.2018]
Google Scholar
K a p u ś c i k J.: Współcześni uczeni polscy. Słownik bibliograficzny. T. 5. Warszawa: Ośrodek Przetwarzania Informacji, 2006.
Google Scholar
K r y g o w s k a A.Z.: Główne problemy i kierunki badań współczesnej dydaktyki matematyki. „Dydaktyka Matematyki” 1982, nr 1.
Google Scholar
K r y g o w s k a A.Z.: Zarys dydaktyki matematyki. Cz. 1. Warszawa: Wydwanictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1979.
Google Scholar
L e s i a k - L a s k a E.I.: Z teorii i praktyki wczesnoszkolnej. Rzeszów: WSP, 1993.
Google Scholar
Ł y s e k J.: Analiza struktury treści nauczania geometrii w klasach początkowych za pomocą metody grafowo-macierzowej. W: Wybrane problemy pedagogiki wczesnoszkolnej. Red. H. M o r o z. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 1987.
Google Scholar
Ł y s e k J.: Optymalizacja procesu kształcenia matematycznego nauczycieli klas początkowych w zakresie statystyki. W: Optymalizacja procesu kształcenia nauczycieli klas początkowych. Red. H. M o r o z. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 1991.
Google Scholar
Ł y s e k J.: Zabawy i gry dydaktyczne w kształceniu matematycznym uczniów klas początkowych. „Nauczyciel i Szkoła” 1997, nr 1 (2).
Google Scholar
M o r o z H.: Nasza matematyka. Zabawy i gry dydaktyczne. Warszawa: Polska Oficyna Wydawnicza „BGW”, 1991.
Google Scholar
M o r o z H.: Prof. dr hab. Jan Konior (1935–2007) wybitny dydaktyk matematyki, wspaniały człowiek – wspomnienie. „Nauczyciel i Szkoła” 2007, nr 3–4 (36–37).
Google Scholar
M o r o z H., Ł y s e k J.: Stan i problematyka badawcza dydaktyki matematyki. Słupsk: WSP, 1990.
Google Scholar
M o r o z H., M o r e j k o P.: Poradnik dla nauczyciela. Kraków: Impuls, 1994.
Google Scholar
M o r o z H., M o r e j k o P.: Przemiany edukacji matematycznej na poziomie wczesnoszkolnym. W: Współczesne tendencje w teorii i praktyce nauczania początkowego. Red. H. M o r o z. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 1997.
Google Scholar
Nauka Polska. http://nauka-polska.pl/#/profile/scientist?id=20268&_k=007v47 [12.02.2018]
Google Scholar
Nauka Polska. http://nauka-polska.pl/#/profile/scientist?id=66673&_k=ozc7j8 [12.02.2018]
Google Scholar
Nauka Polska. http://nauka-polska.pl/#/profile/scientist?id=56567&_k=hy7ilh [12.02.2018]
Google Scholar
P a l k a S.: Twórcza i aktywna działalność prof. zw. dr. hab. Henryka Moroza. „Nauczyciel i Szkoła” 1996, nr 1–2 (1).
Google Scholar
P a l k a S.: Życie aktywne i twórcze, czyli rzecz o działalności prof. dra hab. Henryka Moroza. W: Teoretyczne odniesienia i praktyczne rozwiązania w pedagogice wczesnoszkolnej. Red. S. P a l k a. Katowice: Śląsk, 1994.
Google Scholar
Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej z dnia 14.02.2017 r. [12.02.2019].
Google Scholar
Program nauczania ośmioklasowej szkoły podstawowej, klasy I–IV. Warszawa: Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, 1963.
Google Scholar
S e m a d e n i Z.: Nauczanie początkowe matematyki. T. 1. Warszawa: Wydwanictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1981.
Google Scholar
S k u r a M., L i s i c k i M.: Gen liczby. Jak dzieci uczą się matematyki. Warszawa: Wydawnictwo Mamania, 2018.
Google Scholar
Tu r s k i Ł.A.: O klęsce nauczania matematyki i przedmiotów ścisłych w Polsce w XX w. „Foton” 2016, nr 133.
Google Scholar
W o j c i e c h o w s k a K: Zastosowanie taksonomii celów nauczania początkowego matematyki do interpretacji programu nauczania. W: Diagnostyka edukacyjna. Red. B. N i e m i e r k o. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 1994.
Google Scholar
W o j n o w s k a M.: Brunerowska koncepcja reprezentacji jako narzędzie planowania sytuacji dydaktycznych, zorientowanych na kształtowanie pojęć matematycznych w klasach początkowych. W: Sytuacje dydaktyczne w klasach I–III. Red. H. M o r o z. Katowice: Uniwersytet Śląski, 1989.
Google Scholar
W o j n o w s k a M.: Edukacja matematyczna jako narzędzie wspomagania rozwoju poznawczego dziecka. W: Edukacja dla rozwoju. Red. H. M o r o z. Katowice: Uniwersytet Śląski, 1996.
Google Scholar
W o j n o w s k a M.: Między przekazem a odkryciem. Twórcze sposoby na rozwiązanie zadań matematycznych przez dzieci. Kraków: Impuls, 2007.
Google Scholar
W o j n o w s k a M.: O rozumieniu matematyki (próba zbudowania kryterium rozumienia. W: Wybrane problemy pedagogiki wczesnoszkolnej. Red. H. M o r o z. Katowice: Wydawca: Uniwersytet Śląski, 1989.
Google Scholar
W o j n o w s k a M.: Rozwój operacji kombinatorycznych a osiągnięcia matematyczne uczniów klas początkowych. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 1992.
Google Scholar
Z a r ę b a L.: Sylwetka jubilatki [prof. Helena Siwek]. „Didacta Mathematicae” 2010, T. 33.
Google Scholar