Adorno T.W.: Osobowość autorytarna. Przeł. M. Pańkow. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010.
Google Scholar
Argyle M.: Psychologia szczęścia. Przeł. N. Oparska. Wrocław: Wydawnictwo Astrum, 2004.
Google Scholar
Bauman Z.: Ponowoczesne wzory osobowe. „Studia Socjologiczne” 1993, nr 2.
Google Scholar
Baumrind D.: Current Patterns of Parental Authority. Part 2. „Developmental Psychology Monograph” 1971, no. 4 (1).
Google Scholar
Baumrind D.: The Development of Instrumental Competence through Socialization. In: Minnesota Symposia on Child Psychology. No. 7. Ed. A. Pick. Minneapolis: University of Minnesota Press, 1973.
Google Scholar
Baumrind D.: The Influence of Parenting Style on Adolescent Competence and Substance. „Journal of Early Adolescence” 1991, no. 11 (1).
Google Scholar
Bendyk E. et al.: Kultura 2.0. Wyzwania cyfrowej przyszłości. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Audiowizualne, 2007.
Google Scholar
Block J.H., Block J., Morrison A.: Parental Agreement-Disagreement on Child Rearing Orientation and Gender-Related Personality Correlates in children. „Child Development” 1981, no. 52.
Google Scholar
Błachnio A.: Człowiek autorski w erze globalizacji. Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW, 2011.
Google Scholar
Boellstroff T.: Dojrzewanie w Second Life. Antropologia człowieka wirtualnego. Przeł. A. Sadza. Kraków: Wydawnictwo UJ, 2012.
Google Scholar
Bradshaw J.: Zrozumieć rodzinę: rewolucyjna droga odnalezienia samego siebie. Przeł. H. Szczepańska. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia i Trzeźwości–PTP, 1994.
Google Scholar
Burszta W.J.: Asteriks w Disneylandzie. Zapiski antropologiczne. Poznań: Wydawnictwo Poznańskie, 2001.
Google Scholar
Campbell E., Adams G.R., Dobson W.R.: Familial Correlates of Identity Formation in Late Adolescence: a Study of Predictive Utility of Connectedness and Individuality in Family Relations. „Journal of Youth Adolescence” 1984, no. 13.
Google Scholar
Carr A.: Psychologia pozytywna. Nauka o szczęściu i ludzkich siłach. Przeł. Z.A. Krolicki. Poznań: Zysk i S-ka, 2009.
Google Scholar
Cooper C.R. et al.: Family Support and Conflict: Both Foster Adolescent Identity and Role Taking. Washington: American Psychological Association, 1973.
Google Scholar
Dziewiecki M.: Współczesna kultura a formacja młodzieży. http://www.opoka.org.pl /biblioteka/I/ID/wspkultura_formacjam.html# [dostęp: 20.12.2014].
Google Scholar
Ferenz K.: Szkoła w świecie codzienności dziecka. W: Dziecko w codzienności szkolnej. Red. K. Ferenz. [„Rocznik Lubuski”. T. 29. Cz. 2]. Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe, 2003.
Google Scholar
Ferenz K.: Wstęp. W: Dziecko w codzienności szkolnej. Red. K. Ferenz. [„Rocznik Lubuski”. T. 29. Cz. 2]. Zielona Gora: Lubuskie Towarzystwo Naukowe, 2003.
Google Scholar
Field D.: Osobowości rodzinne. Przeł. Z. Kościuk. Warszawa: Oficyna Wydawnicza „Logos”, 1996.
Google Scholar
Frąckowiak T.: Selekcja szkolna okresu zmiany rozwojowej. O potrzebie odnowienia egalitaryzmu oświatowego. W: Edukacja w społeczeństwie obywatelskim i system wartości. Red. J. Żebrowski. Gdańsk: Gdańskie Towarzystwo Naukowe, 1996.
Google Scholar
Fromm E.: Niech się stanie człowiek. Z psychologii etyki. Przeł. R. Saciuk. Warszawa: PWN, 2000.
Google Scholar
Giddens A.: Nowoczesność i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności. Przeł. A. Szulżycka. Warszawa: PWN, 2001.
Google Scholar
Giroux H.A.: The Abandoned Generation. Democracy Beyond the Culture of Fear. New York: Palgrave, 2003.
Google Scholar
Jarymowicz M.: Psychologiczne podstawy podmiotowości. Szkice teoretyczne, studia empiryczne. Warszawa: PWN, 2008.
Google Scholar
Karkowska M., Czarnecka W.: Przemoc w szkole. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2000.
Google Scholar
Kłoskowska A.: Socjologia kultury. Warszawa: PWN, 1983.
Google Scholar
Koczowanie wśród obrazów. Z profesorem Andrzejem Gwoździem rozmawia Andrzej Gontarz. http://www.computerworld.pl/artykuly/281754/Koczowanie.wsrod.obrazow.html [dostęp: 10.12.2014].
Google Scholar
Krzysztofek K.: Status mediów cyfrowych: stare i nowe paradygmaty. „Global Media Journal – Polish Edition” 2006, nr 1.
Google Scholar
Kundera M.: Nieśmiertelność. Przeł. M. Bińczyk. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy, 1995.
Google Scholar
Kwak A.: Rodzina w dobie przemian. Małżeństwo i kohabitacja. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 2005.
Google Scholar
Kwieciński Z.: Edukacja wobec nadziei i zagrożeń współczesności. W: Humanistyka przełomu wieków. Red. J. Kozielecki. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 1999.
Google Scholar
Le Bon G.: Psychologia tłumu. Studium powszechnego umysłu. Przeł. C. Matkowski. Gliwice: Helion, 2012.
Google Scholar
Leder A.: Przemiana mitów druga czyli wojna o obrazy. Warszawa: Open, 2004.
Google Scholar
Łukaszewski W.: Psychologiczne koncepcje człowieka. W: Psychologia. Podręcznik akademicki. T. 1: Podstawy psychologii. Red. J. Strelau. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2000.
Google Scholar
Maccoby E.E.: The Role of Parents in the Socialization of Children: a Historical Overview. „Developmental Psychology” 1992, no. 28.
Google Scholar
Maccoby E.E., Martin J.A.: Socialization in the Context of the Family: Parent-Child Interaction. In: Socialization, Personality, and Social Development. Vol. 4. Ed. P.H. Mussen. 4th ed. New York: Wiley, 1983.
Google Scholar
Marcuse H.: Człowiek jednowymiarowy: badania nad ideologią rozwiniętego społeczeństwa przemysłowego. Przeł. S. Konopacki et al. Warszawa: PWN, 1991.
Google Scholar
McQuail D.: McQuail’s Mass Communication Theory. 5th ed. London–Thousand Oaks: Sage Publications, 2005.
Google Scholar
Milgram S.: Posłuszeństwo wobec autorytetu. Przeł. M. Hołda. Kraków: Wydawnictwo WAM, 2008.
Google Scholar
Mills C.W.: Wyobraźnia socjologiczna. Przeł. M. Bucholc. Warszawa: PWN, 2007.
Google Scholar
Myers D.G.: The American Paradox: Spiritual Hunger in an Age of Plenty. New Haven–London: Yale University Press, 2000.
Google Scholar
Nowak B.M.: Rodzina w kryzysie. Studium resocjalizacyjne. Warszawa: PWN, 2012.
Google Scholar
Obuchowski K.: Człowiek intencjonalny, czyli o tym, jak być sobą. Poznań: Dom Wydawniczy „Rebis”, 2000.
Google Scholar
Obuchowski K.: Osobowość wobec zmian cywilizacji, czyli o ludziach roli, uczenia się i autorach siebie. W: Diagnoza pedagogiczno-psychologiczna wobec zagrożeń transformacyjnych. Red. K. Wenta, W. Zeidler. Szczecin: Agencja Wydawnicza „Kwadra”, 2003.
Google Scholar
Ortega y Gasset J.: Bunt mas. Przeł. P. Niklewicz. Warszawa: „Muza”, 2002.
Google Scholar
Postman N.: Technopol. Triumf techniki nad kulturą. Przeł. A. Tanalska-Dulęba. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy, 1995.
Google Scholar
Radochoński M.: Systemowa charakterystyka środowiska rodzinnego wielokrotnych sprawców czynów przestępczych. „Roczniki Socjologii Rodziny” 1999, T. 11.
Google Scholar
Radochoński M.: Wybrane zagadnienia psychopatologii w ujęciu systemowej koncepcji rodziny. „Roczniki Socjologii Rodziny” 1998, T. 10.
Google Scholar
Riesman D.: Samotny tłum. Przeł. J. Strzelecki. Krakow: Vis a vis. Etiuda, 2011.
Google Scholar
Saarinen E., Taylor M.: Imagologies: New Media Philosophy. London: Routledge, 1995.
Google Scholar
Schoenebeck H.: Po tamtej stronie wychowania. Życie w wolności od psychicznej przemocy. Przeł. E. Pastuszek, W. Żłobicki. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 1999.
Google Scholar
Seligman M.E.P.: Optymizmu można się nauczyć: jak zmienić swoje myślenie i swoje życie. Przeł. A. Jankowski. Poznań: „Media Rodzina”, 1993.
Google Scholar
Seligman M.E.P.: Psychologia pozytywna. W: Psychologia pozytywna. Nauka o szczęściu, zdrowiu, sile i cnotach człowieka. Red. J. Czapiński. Przeł. J. Radzicki. Warszawa: PWN, 2004.
Google Scholar
Seligman M.E.P., Csikszentmihalyi M.: Positive Psychology. An Introduction. „American Psychologist” 2000, no. 55 (1).
Google Scholar
Sharma M., Sharma N., Yadawa A.: Parental Styles and Depression among Adolescents. „Journal of the Indian Academy of Applied Psychology” 2011, no. 57 (1) (January).
Google Scholar
Simons S.L. et al.: Intergenerational Transmission of Harsh Parenting. „Developmental Psychology” 1991, no. 27.
Google Scholar
Stalder F.: Manuel Castells. Teoria społeczeństwa sieci. Przeł. M. Król. Kraków: Wydawnictwo UJ, 2012.
Google Scholar
Steinberg L. et al.: Over-Time Changes in Adjustment and Competence among Adolescents from Authoritative, Authoritarian, Indulgent and Neglectful Families. „Child Development” 1994, no. 65.
Google Scholar
Szafraniec K.: Młodość jako wyłaniający się problem i nowa polityczna siła. „Nauka” 2012, nr 1.
Google Scholar
Szafraniec K.: Młodzi 2011. Warszawa: Kancelaria Prezesa Rady Ministrow, 2011.
Google Scholar
Szlendak T.: Zaniedbana piaskownica. Style wychowania małych dzieci a problem nierówności szans edukacyjnych. Warszawa: Instytut Spraw Publicznych, 2003.
Google Scholar
Śliwerski B.: Jak zmieniać szkołę? Studia z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 1998.
Google Scholar