Andrzejewski, Adam. „Struktura estetycznego doświadczenia codzienności.” Filozofia Nauki 2014, no. 22/3: 125–135.
Burkacka, Iwona. „Intertekstualność współczesnej komunikacji. Memy a teksty kultury.” Poznańskie Spotkania Językoznawcze 2016, no. 32: 75–91.
Gajewski, Krzysztof. „Mem internetowy jako gatunek wypowiedzi.” Z teorii i praktyki komunikacji społecznej. Stan i rozwój badań w Polsce. Konarska, Katarzyna, and Lewicki, Arkadiusz, and Urbaniak, Paweł (Eds.). Kraków: Libron, 2018:227–243.
Gąsowska, Lidia. „Mem internetowy – między narzędziem a produktem publicystyki 2.0.” Człowiek zalogowany. Różnorodność sieciowej rzeczywistości, T.3. Tucholska, Kinga and Wysocka-Pleczyk, Małgorzata (Eds.). Kraków 2014: 111-123.
Godlewska, Ewa. „Emocje w sieci. Ekspresywność wybranych memów internetowych.” Odkrywanie słowa – historia i współczesność. Sokólska, Urszula (Ed.). Białystok 2015: 409-430.
Juza, Marta. „Memy internetowe – tworzenie, rozpowszechnianie, znaczenie społeczne.” Studia Medioznawcze 2013, no. 4: 44–60.
Kalina, Jakub. „Co to jest memetyka?” 2011 <https://tsiss.wordpress.com/tag/facepalm/>.
Khil', Eduard, Anatol'yevich. Ya ochen' rad, ved' ya, nakonets, vozvrashchayus' domoy. [Хиль Эдуард Анатольевич, Я очень рад, ведь я, наконец, возвращаюсь домой. <https://www.youtube.com/watch?v=sTSA_sWGM44>].
Kietlińska, Bogna. „Kompetencje wizualne.” Słownik Teorii Żywej Kultury. Obserwatorium Żywej Kultury - Sieć Badawcza <http://ozkultura.pl/wpis/963/5>.
Krongauz, Maksim, Anisimovich. Samouchitel' Olbanskogo. Moskva: Corpus 2013. [Кронгауз, Максим, Aнисимович.Самоучитель Олбанского. Москва: Corpus 2013].
Kudinova, Taisiya, Anatol'yevna. „Yazyk internet i zhargon padonkov.” Aktual'nyye problemy filologii i pedagogicheskoĭ lingvistiki. 2010, no. 12: 336–340. [Кудинова, Таисия, Анатольевна. „Язык интернет и жаргон падонков.” Актуальные проблемы филологии и педагогической лингвистики. 2010, no. 12: 336–340].
Lipatov, Aleksandr, Tikhonovich. „«Absh·cheniye bis pravel»: iz''yasnyayemsya na «olbanskom» yazyke. Vzglyad na sovremennyy setevoy novoyaz.” Vestnik Mariyskogo gosudarstvennogo universiteta 2013, no. 12: 68–71. [Липатов, Александр, Тихонович. „«Абшчение бис правел»: изъясняемся на «олбанском» языке. Взгляд на современный сетевой новояз.” Вестник Марийского государственного университета 2013, no. 12: 68–71].
Napiórkowski, Marcin. „Estetyka pragmatyczna” Richarda Shustermana w kontekście współczesnych teorii sztuki.” Kultura współczesna 2008, no. 3(57): 259–263.
Piskorz, Krzysztof. „Internetowe memy – hieroglify XXI wieku.” Współczesne media. Język mediów. Hofman, Iwona and Kępa-Figura, Danuta (Ed.). Lublin: Wydawnictwo UMCS, 2013: 227-237.
Przykładowy katalog szablonów memów rage faces <https://www.pngegg.com/pl/png-kmnxs>
Saito, Yuriko, Everyday Aesthetics, Oxford: Oxford University Press, 2007.
Shapovalova, Nadezhda, Gennadiyevna. „ORFO-art kak primer karnaval'nogo obshcheniya v virtual'noy real'nosti.” Filologicheskiye etyudy: Sb. nauch. st. molodykh uchënykh: V 3-kh ch. Vyp. II. Ch. II. Saratov 2008: 292—295. [Шаповалова, Надежда, Геннадиевна. „ОРФО-арт как пример карнавального общения в виртуальной реальности.” Филологические этюды: Сб. науч. ст. молодых учёных: В 3-х ч. Вып. II. Ч. II. Саратов 2008: 292—295].
Śliz, Agnieszka. „Demotywator — emblemat kultury uczestnictwa? (wokół problemów definicyjnych memów oraz memów internetowych).” Zagadnienia Rodzajów Literackich, LVII z.1, 2014: 152–165.
Slovar' molodezhnogo slenga. [Словарь молодежного слэнга <https://www.math-solution.ru/slang/10291>]
Welsch, Wolfgang. „Transkulturowość. Nowa koncepcja kultury.” Transl. Susła, Berenika and Wietecki, Jacek. Filozoficzne konteksty koncepcji rozumu transwersalnego. Wokół koncepcji Wolfganga Welscha, cz. II, Kubicki, Roman (Ed.). Poznań: Wydawnictwo Fundacji Humaniora, 1998: 195–222.
Wołoszyn, Magdalena. „Czy memy są tekstami kultury?” Toruńskie Studia Bibliologiczne 2019, no. 1 (22): 9–28.
Google Scholar