Opublikowane: 2023-09-12

Wartości estetyczne w przekładzie tekstów medialnych

Alicja Teresa Pstyga Logo ORCID

Abstrakt

W multimodalnym dyskursie medialnym, silnie osadzonym w kontekście społecznym, kulturowym, politycznym, przynoszącym zmediatyzowane interpretacje rzeczywistości, obecne są różne formy estetyzacji życia codziennego. Zawarte w tekstach komponenty estetyczne (poza estetyką komunikowania werbalnego – w ramach kodu wizualnego z dominującą rolą fotografii prasowej oraz grafiki) wpływają zarówno na proces tworzenia komunikatu prasowego (medialnego), jak i na percepcję. W artykule zagadnienia te są rozpatrywane w perspektywie przekładowej, kiedy w nowej (polskiej) przestrzeni komunikacyjnej rosyjska publicystyka  zyskuje zarówno nową wersję językową, jak i oprawę graficzną. Fakt ten okazuje się znaczący ze względu na wartości estetyczne samych komunikatów oraz sugestie interpretacyjne.

 

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Pstyga, A. T. (2023). Wartości estetyczne w przekładzie tekstów medialnych. Przegląd Rusycystyczny, (3 (183), 45–58. https://doi.org/10.31261/pr.15360

Cited by / Share

Nr 3 (183) (2023)
Opublikowane: 2023-09-19


ISSN: 0137-298X

Wydawca
Polskie Towarzystwo Rusycystyczne oraz Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.