Opublikowane: 2019-12-11

Имидж Ярослава Качиньского в политическом дискурсе польской публицистики (на материале социально-политических еженедельников)

Tatiana Kananowicz Logo ORCID

Abstrakt

Wizerunek Jarosława Kaczyńskiego w dyskursie politycznym polskiej publicystyki (na materiale tygodników opinii)

W artykule została przedstawiona semantyczna struktura pozytywnego i negatywnego wizerunku jednego z najbardziej popularnych polskich polityków ostatnich kilkunastu lat – Jarosława Kaczyńskiego, na materiale narracji politycznych dwóch konkurujących ze sobą tygodników opinii - „Newsweek Polska” i „Sieci”. Wizerunek w tym ujęciu jawi się jako złożony konstrukt semantyczny, składający się z co najmniej kilku prezentacji semantycznych, skoncentrowanych wokół tzw. etykiet (bazowych nominacji). Badane tygodniki przedstawiają dwa odmienne wizerunki J. Kaczyńskiego, stosując różnorodne środki lingwistyczne i tekstowe.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kananowicz, T. (2019). Имидж Ярослава Качиньского в политическом дискурсе польской публицистики (на материале социально-политических еженедельников). Przegląd Rusycystyczny, 169(1). https://doi.org/10.31261/pr.7721

Cited by / Share

Tom 169 Nr 1 (2020)
Opublikowane: 2019-12-11


ISSN: 0137-298X
Ikona DOI 10.31261/pr

Wydawca
Polskie Towarzystwo Rusycystyczne oraz Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.